افتتاح اتاق عمل مدولار لاپاراسکوپی بیمارستان جامع زنان آرش با حضور دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت

با حضور معاونان درمان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران، مقارن با میلاد با سعادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و گرامیداشت روز زن، اتاق عمل لاپاراسکوپی بیمارستان جامع زنان آرش افتتاح شد.

گالری عکس

در این مراسم که در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و گرامیداشت روز زن، چهارشنبه 16 اسفند 96 برگزار شد، دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه، دکتر کاشانی رئیس بیمارستان آرش، مهندس محمودی مشاور معاون درمان وزارت متبوع، مهندس مکری رئیس دفتر فنی دانشگاه، مدیر، مترون و جمعی از اساتید و تیم اجرایی بیمارستان آرش حضور داشتند.
دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، گفت :این مرکز با توجه به آمار ارائه شده در حوزه بیهوشی به روش اپیدورال با حدود40 درصد کل بیهوشی در اعمال جراحی بیمارستان آرش، نسبت به سایر بیمارستان های کشور با اختلاف بالایی، رتبه برتر را دارد. و نیاز است از اساتید مجرب بیمارستان آرش، برای آموزش این مدل موفق به تمام مراکز کشور بهره برد. من پیشنهاد می کنم با توجه به این که امروزه در جهان، بحث رباتیک سرجری بسیار مطرح است، در برخی از مراکز مستعد، اقدام به ورود تجهیزات لازم برای ایجاد این بخش نیز دیده و برنامه ریزی شود.
دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه نیز با بیان نقاط برجسته بیمارستان آرش گفت: بیمارستان جامع بانوان آرش در دو بخش لاپاروسکوپی و زایمان بدون درد در دانشگاه و کشور از جایگاه خوبی برخوردار است. ولی متاسفانه به نظر می رسد، در سطح تهران نیاز به نیروی متخصص کادر درمان داریم و باید با کمک وزارت بهداشت برای رفع آن تمهیدی اندیشیده شود.
دکتر کاشانی نیز، با اشاره مختصری به تاریخچه بیمارستان، گفت: این مرکز تنها بیمارستان دانشگاهی شرق تهران است و به تمام شهرستان های اطراف نیز خدمات درمانی ارائه می کند. از این رو حجم مراجعین به بیمارستان آرش بالاست.
وی در ادامه گزارش از بخش های مختلف بیمارستان آرش ارائه کرد و افزود: برخی از بخش ها مثل NICU 2 و مرکز شیمی درمانی نیز در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
رئیس بیمارستان آرش با بیان ویژگی های اتاق عمل لاپاراسکوپی گفت: این اتاق عمل در ایران کم نظیر است. روش طراحی آن Modular است و امکان کنفرانس های آنلاین تحت وب برای آن دیده شده، هر اتاق دارای Central co2 و از لحاظ کنترل عفونت مجهز به سیستم کنترل مرکزی است.
دکتر کاشانی با بیان این نکته که: مرگ مادر مسئله بسیار مهمی در جهان است و شاخص مهمی در توسعه یافتگی کشورها به شمار می رود، نیاز است به بیمارستان دولتی مثل آرش با این قدمت و خدمات فوق تخصصی که در حوزه زنان ارائه می کند، توجهی ویژه شود.
عکس وخبر: باهو

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تنظیمات قالب