اولین استارت آپ ویکند سلامت الکترونیک دانشکده مجازی کلید خورد

در افتتاحیه اولین استارت آپ ویکند سلامت الکترونیک بر اهمیت یافتن مسائل و راه حل آنها در کارآمدی سیستم آموزشی تاکید شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده مجازی، اولین استارت آپ ویکند سلامت الکترونیک به همت این دانشکده و با حضور دکتر کریمی رییس دانشگاه، دکتر امینی مشاور عالی رییس دانشگاه، دکتر مرعشی مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، دکتر کاویانی، رییس دانشکده مجازی، دکتر منظم مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت و دکتر پارساپور مدیر روابط عمومی دانشگاه چهارشنبه 3 مرداد 97 در آمفی تئاتر ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
دکتر کاویانی ضمن خوشامدگویی به همگان در خصوص استارت آپ ویکند سلامت الکترونیک گفت: این استارت آپ برای ارائه ایده های نو بوده و شرکت کنندگان سعی کنند ایده های نو، قابل پیگیری و فراتر از چارچوب را ارائه کنند. ما در دانشکده این سنت شکنی را انجام دادیم و جوان ترین عضو هیات علمی دانشکده دکتر سمیه برجعلی لو مسئول این اقدام است. ما معتقد هستیم؛ به عمل کار برآید به سخندانی نیست.

رویدادی خاص با همت دانشکده ای خاص

دکتر منظم استارت آپ ویکند را رویدادی خاص دانست و گفت: این یک رویداد معمولی نیست بلکه اتفاقی ویژه است که یک مجموعه ویژه یعنی هیات رییسه دانشکده مجازی آن را در شرایط ویژه ای برگزار می کنند. مسیری که در آن حرکت می کنید، آرزوی دیرینه همه ما است. دانشگاه باید وظیفه اصلی خود را که حل مسئله است انجام بدهد. اگر صحبت از آموزش، پژوهش، فناوری می کنیم هدف اصلی ما حل مسئله است. همه هدف ما براین است که ارتباط خود را با جایی که نیاز به این فناری دارد برقرار کنیم. اگر این ارتباط درست برقرار شود آموزش هم درست می شود. اگر در دل دانشکده ها فردی فناور نداشته باشیم آموزش کارآمد نخواهد بود، پژوهش کاربردی نمی شود مگر در ارتباط با صنعت قرار گیرد. در دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود 2000 هیات علمی داریم، لازم نیست همه اعضای هیات علمی پژوهشگر باشند، ولی لازم است در جامعه و با صنعت مرتبط با رشته ی خود ارتباط داشته باشند. گروه سلامت الکترونیک دانشکده مجازی این کار را انجام می دهد  و نیازها و مسئله ها را از برنامه های این گونه دریافت می کند.
وی افزود: این دانشکده علاوه بر موضوع استارت آپ در موضوع دیگری نیز پیش قراول است؛ دانشکده مجازی در امر ایجاد مراکز رشد اقماری دانشگاه آغاز به کار کرده و فعالیت های خوبی را انجام داده و ما در قالب مرکز رشد اقماری از طرح های برگزیده آنها حمایت خواهیم کرد. امیدواریم از خروجی این رویداد استارت آپ، دانشکده مجازی دانشگاه و جامعه استفاده لازم را ببرد.
دکتر علی رضا میرباقری عضو هیات علمی گروه فیزیک پزشکی و موسس و مدیر عامل شرکت دانش بنیان نوآوری رباتیک و پزشکی سینا به بیان توضیحاتی پیرامون طرح ربات جراحی سینا پرداخت.
در ادامه با اجرای بهرنگ مولایی و سارا داریان مجریان و منتورهای استارت آپی این برنامه، ویژگی های یک استارت آپ بیان شده و شرکت کننده ها به ارائه ایده های خود پرداختند. 

گروه خبری: سیده کاملیا داودزاده/ الهام حق شناس
پیش رویداد استارت اپ ویکند سلامت الکترونیک دانشکده مجازی دانشگاه آغاز شد

برگزاری اختتامیه اولین استارت آپ ویکند سلامت الکترونیک دانشکده مجازی با معرفی ایده های برتر

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تنظیمات قالب