اولین جلسه کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان فارابی در سال 99 برگزار شد

گزارش تحلیلی میزان ثبت درخواست تعمیر تجهیزات در سامانه PMQ در جلسه کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان فارابی بررسی شد.

اولین جلسه کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان فارابی در سال 99

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، اولین جلسه کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزت پزشکی این مرکز در سال 99 چهارشنبه 21 خرداد با حضور دکتر آرش میرمحمد صادقی، معاون درمان و سعید مرادی، مدیر بیمارستان برگزار شد.
دراین جلسه مهندس مریم نصیریان، کارشناس تجهیزات پزشکی گزارشی از میزان ثبت درخواست تعمیر تجهیزات در سامانه PMQ ارائه کرد و گفت: از ابتدای سال تا امروز 243 مورد  تجهیزات تعمیر شده که تنها 41 مورد آن توسط سرپرستاران در سامانه ثبت شده است. 
مهندس مهدی شمس، مسئول واحد تجهیزات پزشکی دراین باره تاکید کرد: باتوجه به دستورالعمل کشوری وزارت بهداشت،  تمام درخواست های تعمیر تجهیزات پزشکی باید در سامانه PMQ ثبت شود و در غیر این صورت هزینه تعمیرات پرداخت نخواهد شد.
در ادامه گزارش آسیب های وارد شده به تجهیزات در سه ماهه اخیر ارائه شد. مهندس شمس گفت: با توجه به این که بخش اعظم خرابی تجهیزات به دلیل  شست وشوی مستقیم با الکل و مواد ضد عفونی می باشد لازم است همکاران دستورالعمل ارسالی درباره نحوه استریل کردن تجهیزات در همه گیری کووید -19 را به دقت مطالعه کرده و مطابق آن عمل نمایند.
موضوع بعدی جلسه گزارش کالیبراسیون تجهیزات در سال 99 بود. مهندس نصیریان در این باره گفت: بیشترین اشکالات مربوط به خرابی باتری تجهیزات بود و باتوجه به هزینه بالا در مرحله اول تجهیزات حیاتی تعویض باتری شدند و برای سایر تجهیزات به مرور اقدام خواهد شد. 
وی اضافه کرد: مسئولیت کالیبراسیون برخی دستگاه ها مانند لیزرها و فیکو هم بر عهده شرکت مربوطه است.
این جلسه با طرح مشکلات واحد ها ادامه یافت. درخواست کارشناس تجهیزات پزشکی برای بخش لیزیک، بازسازی یک دستگاه میکروسکوپ زمینی اسقاط شده، تاکید در استفاده از آب مقطر برای تجهیزاتی مانند اتوکلاو، دقت در کاربری و نگهداری از تجهیزات، لزوم نظارت بیشتر سرپرستاران اتاق های عمل بر شستشو و پگ کردن لوازم و نگهداری تجهیزات، تعیین تکلیف اتوکلاوهای مشکل دار اتاق های عمل از مهم ترین مطالب مطرح شده بود.
 

 

حمیده امیدوار
تهیه کننده:

حمیده امیدوار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب