بازدید رئیس ستاد مقابله با کرونا و فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان اسلامشهر

دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا و سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) با محوریت پایش روند اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان اسلامشهر و به‌ویژه اقدامات انجام‌شده در راستای تیم‌های رهگیری و مراقبت بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر،روز پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹ دکتر علیرضا زالی، سردار احمد ذوالقدر و هیئت همراه از روند اجرای برنامه مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در این شهرستان بازدید کردند.
در این بازدید که سرهنگ هادی ایلکا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهدا (ع) شهرستان و دکتر فاطمه تاجیک، مدیر شبکه بهداشت و درمان نیز حضور داشتند  از محل استقرار تیم رهگیری آموزش‌دیده سپاه نیز بازدید و ضمن مشاهده نحوه انجام رهگیری تلفنی با مشارکت داوطلبین بسیج، از روش صحیح انجام آن و همچنین آموزش و نظارت مستمر و مطلوب این شبکه بهداشت تقدیر شد.
 دکتر تاجیک در راستای نحوه اجرای طرح به‌ویژه عملکرد تیم‌های رهگیری و مراقبت گفت: به دلیل حجم بالای رهگیری تماس یافتگان با بیمار مبتلابه کرونا و همچنین برای از دست ندادن زمان مناسب رهگیری، تیمی از داوطلبان بسیجی معرفی‌شده از سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) شهرستان آموزش داده شدند. در همین خصوص با تمام سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی شهرستان مکاتباتی با تأکید بر اعلام روزانه فهرست افراد بیمار مبتلا به کروناویروس و افراد دارای هریک از علائم مشکوک به این شبکه انجام شد و همچنین فهرست بیماران اعلامی درمانگاه‌ها و مطب‌ها خصوصی شهرستان هم با این لیست‌ها جمع‌بندی و به‌صورت گزارش روزانه نتیجه رهگیری‌های انجام‌شده در اختیار تیم‌های مربوطه (مراقب سلامت و نمونه‌گیر) قرار می‌گیرد و تیم‌ها به آدرس‌های اعلام‌شده برای انجام رپید تست اعزام می‌شوند. 
وی در ادامه از مشارکت فرماندار، فرماندهان دو ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهدا (ع) اسلامشهر و امام جعفر صادق (ع) بخش چهاردانگه، داوطلبان بسیجی و هلال‌احمر و به‌ویژه حضور تمام کادر بهداشت و درمان شبکه بهداشت در این عرصه قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت تمام آحاد مردم بتوانیم این بیماری را به‌زودی زود ریشه‌کن کنیم. 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب