بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مدیریت امور سلامت دانشجویان از آشپزخانه و سالن های غذاخوری

کارشناسان مرکز بهداشت و درمان مدیریت امور سلامت دانشجویان به صورت دوره ای از آشپزخانه کوی و واحد های توزیع غذای سرای دانشجویی و سالن غذاخوری دختران و پسران، مطابق با چک لیست های مدون بازدید کردند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، این بازدید در آذر 1402 از آشپزخانه مرکزی و 14 مرکز توزیع غذای سرای دانشجویی و 2 سالن غذاخوری دختران و پسران در محوطه دانشگاه مطابق با دستورالعمل ها و چک لیست های مدون انجام شد.
دارا بودن کارت بهداشتی و همچنین گواهی نامه معتبر دوره بهداشت عمومی و پوشیدن روپوش، کلاه و دستکش در حین کار برای کارکنانی که به نحوی در تهیه و توزیع، حمل و نقل، نگهداری و عرضه مواد غذایی مرتبط هستند از جمله مواردی است که کارشناسان دربازدیدهای خود تاکید فراوان داشته و مداوم مستندات را کنترل می کنند.
در بازدیدهای دوره ای آشپزخانه و مراکز توزیع غذا و سالن های غذاخوری سطوح، دیوارها، کف و سقف، درب و پنجره ها و سیستم دفع فاضلاب از لحاظ اصول بهداشتی کنترل و وضعیت روشنایی محیط و تهویه مناسب بررسی و وجود امکانات و تسهیلات لازم برای جلوگیری از انتقال آلودگی از کفش ها در ابتدای ورودی به واحدهایی نظیر محل طبخ، انبار و سردخانه موادغذایی همچنین کنترل و ثبت درجه برودت یخچال ها و فریزرها دوبار در روز از موارد دیگر مورد بازدید کارشناسان است.
استفاده از وسایل پخت و پز مناسب و فاقد شکستگی و بهداشتی همچنین استفاده از مواد اولیه دارای پروانه ساخت، گواهی بهداشت و تاریخ تولید و انقضا معتبر و شرایط نگهداری مناسب آنها در یخچال ها، سردخانه ها و انبارهای مواد غذایی، رعایت زنجیره گرم و سرد به تناسب مواد غذایی و رعایت بهداشت فردی و استفاده از ظروف سلولزی در صورت نیاز به استفاده از ظروف بکبارمصرف و ... از مواردی است که کارشناسان در زمان بازدید به آنها دقت نظر دارند.
در انتهای بازدید موارد مهم و نواقص مشاهده شده به مسئول واحد گزارش شد.

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

تنظیمات قالب