نشست مشترک هیات رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی و مسئولین پرستاری مرکز طبی کودکان

بحث و تبادل نظر در مورد ارتقای کیفیت آموزش دانشجویان در فیلدهای بالینی

نشست مشترک هیات رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی و مسئولین پرستاری مرکز طبی کودکان با حضور مدیر امور پرستاری دانشگاه روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه صورت گرفت.

گالری عکس 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ ناجی، مترون بیمارستان مرکز طبی کودکان ضمن خوشامدگویی به حضور هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی در مرکز طبی کودکان از تلاش برای کاهش فاصله بین آموزش و بالین پرستاری استقبال کرد و گفت: تشکر می کنم که مرکز طبی جز اولویت های شما بوده و اعتقاد ما این است که ارتباط بالین با دانشکده باید بیشتر باشد تا ضعف ها جبران شود.
در این نشست هاشمی، سوپروایزر آموزشی مرکز طبی کودکان به ارائه توضیحاتی پیرامون وضعیت پرستاری بیمارستان، فرایندهای کاری و پروتکل آموزشی پرستاران ورودی جدید پرداخت.
دکتر وسکوئی، مدیر امور پرستاری دانشگاه از لزوم بهره مندی پرستاران از صلاحیت های عمومی، مهارت های عمومی و اختصاصی و مهارت های ارتباطی به عنوان لازمه های ورود به حرفه پرستاری یاد کرد. 
دکتر وسکوئی همچنین از جذب رتبه های بالا در آزمون استخدامی پرستاری در مرکز طبی کودکان خبر داد و گفت: در مرکز طبی کودکان چندان اختیار و امکان برای توزیع پرستاران وجود ندارد و بنابراین معمولا بالاترین رتبه ها به مرکز طبی کودکان و در مراحل بعدی به بیمارستان امام خمینی (ره) و شریعتی فرستاده می شوند؛ چون امکان توزیع در بخش های مختلف در آن بیمارستان ها بیشتر است.
مدیر امور پرستاری دانشگاه همچنین با اشاره به ماده 11 تعزیرات حکومتی اشتغال به کار دانشجویان پرستاری در بیمارستان های خصوصی را خلاف قانون و منجر به تعلیق دانشجو دانست.
دکتر نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده نیز بر اجرایی سازی مصوبات جلسه تاکید کرد و کاستن از گسست تئوری و عمل در پرستاری را منوط تغییر سیاست گذاری های آموزشی و حرکت به سمت بسته های تحول و نوآوری و آموزش پاسخگو دانست.
وی با تاکید بر لزوم بازنگری کریکولوم کارشناسی پرستاری گفت: این خیلی بد است که بیمارستان بعد از فراغت از تحصیل و اشتغال به کار مجبور باشد حداقل ها را به فارغ التحصیلان دوباره آموزش دهد. بازنگری کریکولوم آن نیاز به همکاری متقابل از سوی دانشکده و بیمارستان دارد. جلسات ما باید با بیمارستان ها ادامه پیدا کند تا به یک همزبانی برسیم. ما نقد جدی به کریکولوم داریم و معتقدیم باید تغییر اساسی در آن اتفاق بیفتد. برای این کار لازم است کمیته کاری بین بالین، آموزش و برد پرستاری وزارت خانه ایجاد شود. مرکز طبی کودکان قطب آموزشی اطفال کشور است؛ بنابراین این مرکز می تواند با همکاری سایر بیمارستان ها نقش محوری و الگویی برای کل کشور باشد.
دکتر شهسواری، معاون آموزشی دانشکده نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران قابلیت این را دارد که یک کریکولوم اختصاصی برای دانشگاه نوشته و براساس آن اقدام کند.
دکتر میرلاشاری، مدیر گروه آموزشی پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان نیز بر اهمیت ایجاد حس اعتماد به نفس و ارزشمندی در دانشجویان پرستاری و برقراری ارتباط خوب با دانشجویان توسط همکاران بالینی و جذب دانشجویان برای ادامه کار در حرفه پرستاری تاکید کرد.
وی اظهار داشت: اگر دانشجو به هر دلیلی شکسته شود یک عمر جای این زخم در وجود وی می ماند. باید به دانشجو حس اعتماد به نفس و ارزشمندی داد تا حس اهمیت و ارزشمندی در وی ایجاد شود.
در ادامه این نشست هیات رئیسه دانشکده به همراه مسئولین پرستاری بیمارستان از حضور دانشجویان پرستاری در بخش های داخلی قلب و ریه و جراحی 2 دیدار کرده و در جریان مشکلات و مسائل دانشجویان پرستاری قرار گرفتند.
دکتر وسکوئی حضور دانشجویان پرستاری را تزریق خون جوان در پرستاری توصیف کرد و خطاب به همکارانش در بالین گفت:  دانشجوی پرستاری همکار ماست و باید عین یک پرستار بخش با وی برخورد شود؛ تنها تفاوتش این است که سنواتش از ما کمتر است.
وی از دانشجویان نیز خواست تا مانند پرستاران بخش با احساس مسئولیت در مقابل بیماران برخورد کنند.

خبرنگار: شیما سادات عطری
عکس: حسین اکبریان 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری

تنظیمات قالب