برگزاری جلسه آموزشی ویژه مراقبین جدیدالورود با محوریت بیماری‌های واگیر در شهرستان اسلامشهر

واحد بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در راستای برنامه‌های واحد خود جلسه‌ای در دوره هفدهم آموزش مراقبین سلامت برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این جلسه آموزشی که یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ باهدف ارتقاء آگاهی و مهارت مراقبین سلامت جدیدالورود  برگزار شد دکتر عبداله حسنی، کارشناس واحد بیماری‌های واگیر شبکه در خصوص اصول PMTCT (پیشگیری از اچ آی وی در زنان باردار) و معصومه زوبین، کارشناس دیگر این واحد درزمینه بیماری‌های هپاتیت B و C، بیماری‌های منتقله از آب و غذا، پیشگیری بعد از مواجهات تصادفی شغلی و تزریقات ایمن صحبت کردند.
آموزش‌ها بر اساس عناوینی همچون: تاریخچه بیماری در جهان و ایران، اپیدمیولوژی بیماری، عوامل بیماری، علائم، پیشگیری، درمان و پیگیری  بیمار و اطرافیان بیمار و همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه قبل و بعد از بروز مواجهات تصادفی شغلی ارائه شد.
در بخشی از صحبت‌ها برای آگاهی از شرح وظایف مراکز  مشاوره بیماری‌های رفتاری  و دریافت خدمات در هنگام بروز مواجهات تصادفی شغلی، به شرح مختصری از  اختیارات و ارائه خدمات در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری نیز پرداخته و در پایان، به‌منظور آشنایی بیشتر با نحوه نمونه‌گیری تست سریع HIV و نمونه‌گیری التور، جلسه آموزشی به‌صورت عملی برگزار شد.
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب