برگزاری جلسه هم‌اندیشی معاونت درمان با معاونت آموزشی و دانشکده تغذیه و رژیم‌شناسی دانشگاه

دکتر علامه معاون درمان دانشگاه در جلسه هم اندیشی با دانشکده تغذیه و رژیم شناسی بر ارتباط کادر تغذیه بیمارستان و استادان تغذیه بر بالین بیمار تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه هم‌اندیشی معاونت درمان با معاونت آموزشی و دانشکده تغذیه و رژیم‌شناسی دانشگاه به‌منظور بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و نحوه حضور و تعامل گروه آموزشی تغذیه در بیمارستان‌ها با حضور دکتر سید فرشاد علامه معاون درمان، دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی، دکتر جواد حسین زاده رئیس دانشکده تغذیه و رژیم‌شناسی، دکتر سید علی کشاورز مدیر گروه تغذیه بالینی، دکتر علی گنجعلی خان حاکمی مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان، دکتر محمدرضا جعفری مشاور معاون درمان و مدیر درمان بیمارستان شریعتی، دکتر غلامرضا فارسانی هیئت‌علمی دانشکده تغذیه و رژیم‌شناسی و شیما هادوی مسئول تغذیه بالینی معاونت درمان سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1400 برگزار شد.

در این جلسه دکتر علامه ضمن خوشامدگویی اقدامات و برنامه‌های تغذیه بالینی معاونت درمان از قبیل تشکیل کمیته تغذیه بالینی دانشگاه را معرفی کرد و گفت: مراقبت تغذیه‌ای بیماران درروند درمان بیماری خصوصاً در بخش‌های مراقبت ویژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لازم است ارتباط کادر تغذیه بیمارستان و اساتید تغذیه بر بالین بیمار شکل‌گرفته و تداوم داشته باشد.

دکتر گنجعلی خان نیز گزارشی در خصوص نحوه عملکرد دانشکده تغذیه در بیمارستان شریعتی ارائه و سطح انتظارت معاونت درمان از مراقبت تغذیه بیماران در بیمارستان‌ها را بیان کرد.

وی افزود: هدف از تشکیل این جلسات ایجاد بستر مناسب برای استفاده از تمام پتانسیل‌های موجود در جهت ارتقا مراقبت‌های تغذیه‌ای بیماران است.

سپس دکتر حسین زاده و دکتر کشاورز ضمن تشکر از دکتر علامه برای تشکیل این جلسه که اولین جلسه هم‌اندیشی دانشکده تغذیه و معاونت درمان بوده، به معرفی تاریخچه دانشکده تغذیه و شکل‌گیری گروه تغذیه بالینی در دانشکده پرداختند و برنامه‌های دانشکده در توسعه تغذیه بالینی بیمارستان‌ها را تشریح کردند.

همچنین دکتر فارسانی گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در بیمارستان شریعتی ارائه کرد.

دکتر سهراب پور نیز تشکیل این جلسه را اتفاقی خوشایند عنوان و بر ایجاد همکاری مناسب میان آموزش و درمان در حوزه تغذیه تأکید کرد و خواستار تسریع در برنامه‌های تدوین‌شد.

در انتها دکتر جعفری در خصوص چالش‌های موجود در دوران فعالیت گروه تغذیه بالینی در بیمارستان شریعتی مطالبی را بیان کرد و در این خصوص بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

تدوین برنامه‌های بهبود توسط دانشکده تغذیه و رژیم‌شناسی و بررسی در کمیته تغذیه بالینی دانشگاه از مصوبات این جلسه بود.

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب