برگزاری کارگاه آموزشی دانشگاه نسل سوم و چهارم و نقش آن در اشتغال کارآفرینی

دفتر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران کارگاه آموزشی دانشگاه نسل سوم و چهارم و نقش آن در اشتغال کارآفرینی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، دکتر ابوالفضل صلواتی زاده در اولین جلسه از کارگاه مجازی دانشگاه نسل سوم و چهارم و نقش آن در اشتغال کارآفرینی گفت: انسان باسواد به کسی گفته میشود که از آموخته های خود استفاده کرده و در زندگی خود تغییر ایجاد کند.
در این کارگاه که روز پنج شنبه 24 تیر 1400 به صورت مجازی برگزار شد بیش از 80 عضو هیئت علمی و کارمند و دانشجو حضور داشتند.
دکتر صلواتی زاده  در مورد اهمیت  استفاده از هوش هیجانی به نکات درخشانی اشاره کرد و به تفاوت آن با ضریب هوشی پرداخت. سپس عوامل موثر بر ضریب هوشی را برشمرد وگفت: بیشترین عوامل موثر در ضریب هوشی در اختیار فرد نیست ولی عوامل موثر بر هوش هیجانی در اختیار فرد است.
وی ژنتیک-محیط دوران کودکی و تغذیه را مهمترین عوامل تاثیرگذار در ضریب هوشی نامید ودر ادامه عوامل موثر بر هوش هیجانی را انگیزش و خود انگیزی، هم دلی، خود آگاهی یا آگاهی از خویشتن، مهارت اجتماعی و شناختن نقاط قوت و نقاط ضعف بیان کرد.
وی با توجه به متفاوت بودن شخصیت افراد تیپ شخصیت افراد را در کارآفرینی موثر دانست و تاکید کرد: هر فردی با توجه به تیپ و نوع شخصیبتی، علاقه و مهارتهای بدست آورده میبایست مسیر شغلی خود را انتخاب تا در آن شغل  با بهرهمندی از هوش هیجانی بتواند به شکوفایی برسد.
سخنران برای استفاده بیشتر حاضرین چند برنامه آموزشی از سایت TED  را معرفی کرده و مطالعه کتاب «در جستجوی معنا» را به کاربران پیشنهاد داد.
در پایان جلسه دکتر احسان مقیمی مدیر دفتر امور ایثارگران دانشگاه اعلام کرد: تالار فضای مجازی به تعداد یک هزار نفر ظرفیت دارد و دعوت کرد افراد بیشتری در این تالار حضور یافته و از این جلسات بهره مند شوند.
یاد آوری می شود این  برنامه هر هفته در روزهای پنج شنبه از ساعت 21 تا 22 برگزار می شود علاقه مندان میتوانند از طریق نشانی اینجا و از گزینه میهمان وارد شوند.

علیرضا پیرامون مقدم
تهیه کننده:

علیرضا پیرامون مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب