برگزاری کارگاه آموزشی سه روزه مروری بر مفاهیم آماری و شاخص های ملی اورژانس بیمارستانی در معاونت درمان دانشگاه

با حضور دکتر میرزایی مسئول گروه آمار و مدارک پزشکی و دکتر نیازی کارشناس اورژانس معاونت درمان کارگاه آموزشی سه روزه شاخص های ملی اورژانس برگزار شد.

گالری عکس
این کارگاه آموزشی روزهای 26، 30 و 31 تیر ماه 97 با حضور سوپروایزرها، سرپرستاران و منشیان بخش اورزانس و کارشناسان آمار بیمارستانهای دانشگاهی و غیردانشگاهی تحت پوشش در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد. 
دکتر نیازی، کارشناس نظارت بر اورژانس های بیمارستانی و مدرس کارگاه، ضمن بیان اهمیت اطلاعات و شاخصهای آماری در تصمیم گیریهای مدیریتی، هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای کیفیت اطلاعات آماری بخش اورژانس به عنوان یکی از حیاتی ترین بخشهای بیمارستانی و از طریق یکسان سازی مفاهیم پایه و روشهای ثبت، استخراج و محاسبه این شاخصها عنوان کرد.
در ادامه، دکتر میرزایی مسئول گروه آمار و اطلاعات معاونت درمان و یکی دیگر از مدرسین این کارگاه ضمن تعریف شاخص و کاربرد های آن در زمینه مدیریت عملکرد، ملاحظات مختلف در تدوین شاخصهای آماری یک حوزه عملکردی را طرح کرد.
توضیح اینکه محتوای اصلی کارگاه تحت عناوین 'مروری بر مفاهیم پایه آمار اورژانس' و 'مروری بر شاخصهای ملی اورژانس های بیمارستانی' توسط مدرسین کارگاه ارایه شد. در بخش نخست، مفاهیم مرتبط با ورودی ها و خروجی های اورژانس و در بخش دوم، شاخصهای کلیدی عملکرد اورژانس در ارتباط با تعیین تکلیف بیمار اورژانس، خروج فیزیکی بیمار از بخش اورژانس، CPR، ترک اورژانس با مسئولیت شخصی و زمان سنجی های مرتبط با تریاژ بیماران و همچنین در پایان، در خصوص موضوعات ارائه شده در این کارگاه بحث و تبادل نظر شد.
این کارگاه در قالب همکاری مشترک گروه آمار و اطلاعات درمان و گروه نظارت بر اورژانس های بیمارستانی و به دنبال ابلاغ نسخه جدید شاخصهای ملی اورژانس از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
عکس و خبر: باهو

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تنظیمات قالب