برگزاری کارگاه اختلالات روان‌پزشکی با محوریت پیشگیری از خودکشی برای پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با توجه به در پیش رو داشتن روز جهانی خودکشی کارگاه" اختلالات روان‌پزشکی با تأکید بر پیشگیری از خودکشی " ویژه پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ مصادف با روز جهانی پیشگیری از خودکشی (10 سپتامبر) کارگاه" اختلالات روان‌پزشکی با تأکید بر پیشگیری از خودکشی " ویژه پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت برگزار کرد. دکتر عاطفه محمدجعفری، روان‌پزشک بیمارستان روزبه و هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با  بیان اینکه خودکشی ناشی از یک اختلال روان‌پزشکی است، تصریح کرد: ۹۰ درصد از افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند از یک اختلال روانی رنج می‌برند که یکی از عمده‌ترین این اختلالات، افسردگی است. خودکشی یک مشکل پیچیده با علل متفاوت ژنتیکی، روان‌شناختی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی و درمان اختلالات روانی، مهم‌ترین روش پیشگیری از خودکشی است.
وی بابیان اینکه هدف از برگزاری این دوره آموزشی بالا بردن سطح آگاهی و دانش پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت دانست، ادامه داد: غربالگری، مراقبت و پیگیری جمعیت زیرپوشش با همکاری بهورز، مراقب سلامت، پزشک و روانشناس طبق دستورالعمل‌های ارسالی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود و افرادی که در غربالگری در معرض خطر تشخیص داده‌شده‌اند برای انجام مشاوره تخصصی و دارودرمانی به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شوند.
دکتر محمدجعفری در پایان افزود: بیماران افسرده، بیماران با سایر اختلالات روان‌پزشکی، اقدام کنندگان به خودکشی باسابقه قبلی، سابقه فامیلی خودکشی، افکار خودکشی جزء افراد پرخطر و بچه‌های طلاق، بی‌سرپرست، خانواده معتاد و بیکار، بیماران صعب‌العلاج، زنان سرپرست خانوار، حاشیه‌نشین‌ها و مهاجرین، بازنشستگان، جوانان و نوجوانان جزء گروه‌های در معرض خطر می‌باشند که باید توجه ویژه‌ای به آنان داشته باشیم.
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب