برگزاری کارگاه های روانشناختی در اولین همایش مشترک کوهپیمایی دانشجویان منطقه 10 آمایشی

همایش دو روزه مشترک کوهپیمایی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران شامل دانشگاه‌های تهران، ایران، شهیدبهشتی و علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به مناسبت دهه مبارک فجر طی دو روز ویژه دختران و پسران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، این همایش طی دو روز با حضور بیش از ۲۲۰ دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهیدبهشتی و علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با مشارکت اداره کل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همکاری اداره ورزش های همگانی و نیز اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
در این همایش مشترک کوهپیمایی، دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در برنامه‌های آموزشی تعاملی و توانمندسازی و کارگاه‌های سلامت روان زیر نظر مربیان و مشاوران حضور و مشارکت فعالی داشتند.
محتوای این همایش یکی از برنامه‌هایی است که در قالب پیشگیری از آسیب‌های روانی-اجتماعی از سوی شورای اجتماعی وزارت کشور به وزارت بهداشت ابلاغ و تلاش شد طی این همایش دو روزه، برنامه‌های مفرحی برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله کوهپیمایی و انجام فعالیت های ورزشی تدارک دیده شود.
بر این اساس، دکتر وجیهه حامدی روانشناس و درمانگر مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در کوهپیمایی دختران (روز ۱۴ بهمن) و مجید مردی روانشناس و درمانگر مرکز در کوهپیمایی پسران (روز ۱۵ بهمن)، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران را همراهی کردند و کارگاه های روانشناختی باموضوع رفتارهای پر خطر اعم از روابط بین فردی، خشونت، سوء مصرف مواد مخدر و الکل، رانندگی پرخطر و ... را در قالب آموزش و بحث و گفت و گوهای فردی با دانشجویان برگزار کردند.
همچنین مطالبی درخصوص آموزش مهارت قاطعیت ورزی همراه با ایفای نقش دانشجویان ارائه دادند.
توضیح اینکه، این همایش دو روزه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار و نیز بیشترین تعداد شرکت کننده از دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب