برگزاری یازدهمین کارگاه تربیت مربی احیا نوزاد

با هماهنگی گروه مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان، کارگاه احیا نوزاد در مرکز مهارت‌های بالینی مرکز طبی کودکان برگزار شد.

یازدهمین کارگاه تربیت مربی احیا نوزاد صبح روز سه‌شنبه 21 آذر 96 در سالن اسکیل لب بیمارستان مرکز طبی کودکان با هماهنگی گروه مادر، نوزاد و مامایی این معاونت و جمعی از اساتید نوزادان دانشگاه برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی که جمعی از کارکنان کادر درمانی مرتبط با مادر و نوزاد حضور داشتند آموزش‌های تخصصی در خصوص چگونگی ارزیابی اولیه نوزاد و اجرای گام‌های نخستین احیا، فشردن قفسه سینه و انجام تهویه با فشار مثبت ارائه شد.
دکتر سجادیان فوق تخصص نوزادان در این خصوص گفت:  اجرای صحیح گام‌های نخستین احیا نقش مهمی در پیشگیری از موربیدیتی و مورتالیتی نوزادی داشته و با توجه به محدودیت کارگاه‌های برگزارشده دانشگاهی،  تربیت مربیان احیا نوزاد در سطح مراکز تابعه اقدام مؤثری در جهت برگزاری تعداد بیشتر این کارگاهها مطابق استاندارد  در سطح بیمارستان‌ها است.
توضیح آنکه: در این کارگاه دکتر سنگسری، دکتر سجادیان، دکتر عطاری، دکتر موحدی، دکتر سعیدی،  فوق تخصص‌های نوزادان و جنت و رستملی مربیان پرستاری به همراه احمدی کارشناس نوزادان معاونت درمان با برگزاری سناریوهای متفاوت مدعوین را به شیوه شبیه‌سازی با انجام عملیات احیا نوزاد آشنا کردند.
خبر: باهو

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تنظیمات قالب