بیست و هشتمین جلسه از دوره آموزشی طرح توسعه همه‌ جانبه رشد و تکامل دوران ابتدایی کودکی  در شهرستان اسلامشهر

بیست و هشتمین جلسه  از دوره آموزشی طرح توسعه همه جانبه رشد و تکامل دوران ابتدایی کودکی با مشارکت معاونت فرهنگی دانشگاه و با حضور داوطلبین سلامت منتخب پروژه ECD)) در اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این جلسه که سه‌شنبه ۲۸ آبان ۹۸ برگزار شد دکتر عباسی، رئیس سلامت و امنیت غذایی استان تهران جلسه را با موضوع "طب سنتی و سلامت خانواده " آغاز کرد.
دکتر عباسی ضرورت حفظ سلامتی و ۶ اصل آن (شامل: خوردن و آشامیدن، خواب‌وبیداری، تحرک و سکون، آب‌وهوا، حالات روحی و استفراغ و احتباس) که در طب سنتی به‌عنوان اصول سلامتی برشمرد و گفت: تدبیر کردن در طب سنتی ازجمله تدبیر در خوردن و آشامیدن خیلی تأکید شده است و ازجمله مهم‌ترین تدابیر، تدبیر در غذا خوردن می‌باشد.
وی در ادامه به تعریفی از غذا در طب سنتی (انواع غذا  شامل غذاهای مطلق، غذاهای دوایی و دواهای غذایی)، ذکر نمونه‌هایی از انواع این غذاها، تشریح انواع مزاج‌ها و غذاهای مناسب هر مزاج  با در نظر گرفتن  فصول مختلف سال و تغییراتی که برای مزاج‌های مختلف در زمان بیماری پیش می‌آید پرداخت.
رئیس سلامت و امنیت غذایی استان تهران همچنین در مورد غذاهای گرم و مرطوب، گرم و خشک، سرد و مرطوب و سرد و خشک، زمان غذا خوردن، علائم اشتهای واقعی، محیط غذا خوردن، قوانین خوردن غذا و دفعات آن مطالبی را بیان و آداب نوشیدن، موارد منع نوشیدن آب، خواب‌وبیداری و بهترین زمان خوابیدن و بیدار شدن، مکان خوابیدن، حالات روحی، غم و غصه و عصبانیت و اثرات آنها روی بدن را تشریح کرد.
دکتر عباسی همچنین مختصری در خصوص روغن خوب، برنج مناسب و انواع گوشت صحبت کرد و در پایان سخنان خود را با توضیح در مورد اعمال یداوی مانند حجامت و انواع آن و زمان مناسب حجامت و ماساژ مطالب خود را به‌پایان رساند.
خبر: زینب ایمانی 
عکس: یونس بیاتی
کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تنظیمات قالب