جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار بیمارستان فارابی برگزار شد

تاکید بر پایش مستمر کیفیت هوای اتاق های عمل در شرایط همه گیری کووید-19

نتایج ارزیابی و پایش کیفیت هوای واحدها و اتاق های عمل بیمارستان فارابی در جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار این بیمارستان بررسی شد.

جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار بیمارستان فارابی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار این مرکز بامداد دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹ به صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار شد.
پس از ارائه گزارش فعالیت این کمیته در سال جاری توسط الناز نصیرلو، مسئول بهداشت حرفه‌ای بیمارستان، نتایج ارزیابی‌های تهویه هوا بعد از انجام اقدامات اصلاحی نیز توسط وی ارائه شد. نصیرلو درباره اهمیت این نتایج گفت: به دلیل شرایط پاندمی کووید ۱۹، نقش تهویه هوا در واحدهای بیمارستان بسیار کلیدی است. بنابراین به بررسی واحدها و اتاق‌های عمل پرداختیم و با پیگیری مدیریت بیمارستان توانستیم دستگاه‌های تهویه جدید را خریداری کنیم و پس از نصب هواساز و تعویض فیلترهای هپا دوباره کار ارزیابی کیفیت هوای وحدهای مختلف از سر گرفته شد.  
وی ارزیابی مجدد کیفیت هوای واحدها و اتاق‌های عمل بیمارستان  پس از انجام اقدامات اصلاحی در سامانه تهویه آن‌ها را خوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود اینکه نرخ تعویض هوا در این واحدها افزایش پیدا کرده اما همچنان درصدد هستیم تا بتوانیم تمام قسمت‌های بیمارستان را از نظر کیفیت هوا به سطح استاندارد برسانیم.
مسئول بهداشت حرفه‌ای بیمارستان فارابی  همچنین به موارد فنی مانند بادگیری به موقع فیلترها، بررسی عدم وجود نشتی آب و جلوگیری از استهلاک دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با رعایت برخی از اصول می‌توان روند کارکرد دستگاه‌ها را بهبود بخشید.
در ادامه این جلسه استاندارد صدا در واحدهای CSSD، آزمایشگاه، آشپزخانه و موتورخانه تاسیسات مورد بررسی قرار گرفت و نصیرلو از پایش مستمر شنوایی کارکنان شاغل در این واحدها در معاینات دوره‌ای طب کار خبر داد.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب