بازدید رئیس دانشکده پزشکی از گروه های آموزشی فارماکولوژی و ژنتیک

تاکید دکتر بیگ محمدی بر ارتباط علوم پایه و بالین و افزایش جذب دانشجویان بین الملل

رئیس دانشکده پزشکی در بازدید از گروه های آموزشی فارماکولوژی و ژنتیک گفت: ارتباط علوم پایه و بالینی در راس برنامه های کاری دانشکده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی؛ دکتر بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی پیش از ظهر سه شنبه ۴آبان از گروه های آموزشی فارماکولوژی و ژنتیک بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های گروه قرار گرفت.
دکتر بیگ محمدی ضمن بازدید از آزمایشگاه های تخصصی و تحقیقاتی گروه در گفت و گویی صمیمی  در جریان علائق و فیلد پژوهشی اساتید، وضعیت آموزشی، پژوهشی، آموزش بین الملل، ساختار گروه قرار گرفت و اعضای هیات علمی گروه مسائل، مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کردند.
پر هزینه بودن آزمایشات تخصصی، ناکافی بودن تجهیزات، محدودیت منابع و بودجه، نبود بستر لازم برای ارائه خدمات به خارج از دانشگاه و کسب درامد، نبود فضای لازم برای ارتباط میان رشته علی رغم وجود پتانسیل بالا و نیاز جامعه از جمله مسائلی بود که توسط اساتید مطرح شد.
پس از صحبت های اساتید گروه،دکتر بیگ محمدی با بیان حمایت دانشکده در راستای رفع مسائل و چالش ها، گفت: حل بخشی از این مشکلات نیازمند همت جمعی اعضای گروه و استمرار است، باید قدم اول را بردارید راه به مرور باز خواهد شد.
وی ضمن تاکید بر درآمد زایی و استقلال مالی نسبی گروه، اظهار داشت: داشتن منابع مالی مستقل، به هیچ وجه به معنی خودگردانی نیست بلکه با یک قاعده مشخص، اصولی و از پیش تعیین شده میتوان منابع مالی داشت و از آن بهره برد.
رئیس دانشکده پزشکی بااشاره به پتانسیل بالای گروه های علوم پایه در پذیرش دانشجوی بین الملل، تصریح کرد: تعیین اهداف، برنامه ریزی و حرکت رو به رشد علی رغم تمام محدودیت های موجود باید سرلوحه کار گروه قرار گیرد، ترمیم اوضاع نیازمند زمان است.
دکتر بیگ محمدی در ادامه، ارتباط علوم پایه و بالینی را در راس برنامه های کاری دانشکده عنوان کرد و گفت: برقراری این ارتباط یک فرایند است که باید موانع را برداشت و من در مقام ریاست دانشکده پشت سر گروه های علوم پایه و حامی هستم.
وی در پایان با اشاره به تفاهم نامه همکاری گروه های علوم پایه موسوم بهG6 گفت: برنامه بسیار خوبی است، ایراداتی دارد که باید اصلاح و از سر گرفته شود.
توضیح این که دکتر کاشانی معاون آموزش تحصیلات تکمیلی دکتر بیگ محمدی را همراهی کرد.
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب