جلسه‌ی هم‌اندیشی مسئولان پدافند غیرعامل و مدیران بحران مراکز تابعه دانشگاه برگزار شد

در آستانه هفته نکوداشت پدافند غیرعامل، دبیرخانه کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه در جهت ایجاد شفافیت و ارائه اهداف راهبردی دانشگاه در حوزه پدافند غیرعامل، جلسه‌ی توجیهی برای مسئولین پدافند غیرعامل و مدیران بحران مراکز تحت پوشش برگزار کرد.

گالری عکس
جلسه‌ی هم‌اندیشی و تبیین سازوکارهای پدافندی دانشگاه با گروه هدف مسئولین پدافند غیرعامل و مدیران بحران واحدهای مختلف ستادی، بیمارستانی و دانشکده‌ها، با حضور دکتر مسعود امانلو استاد دانشگاه و جانشین معاون توسعه در پدافند غیرعامل و کمیته پشتیبانی کارگروه سلامت در حوادث غیرمترقبه دانشگاه، روز چهارشنبه 12 مهر 96 در سالن شورای دفتر ارتباط بادانش آموختگان دانشگاه برگزار شد.
دکتر امانلو با اشاره به هفته پدافند غیرعامل که از 6 آبان ماه آغاز و تا 12 آبان ماه ادامه دارد، از رابطین خواست تا ضمن همکاری در برگزاری مانورهای پدافند غیرعامل خصوصاً در حوزه CBRNE، برنامه‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه این کمیته در مدیریت تحول، نوسازی و مطالعات کاربردی ارائه کنند.
وی ادامه داد: مدیریت نظام سلامت برای آمادگی و مقابله با بحران باید بسیار آگاهانه عمل کند.
دکتر امانلو بابیان اینکه بدیهی است که حیاتی‌ترین منبع یک کشور منابع انسانی آن است؛ تصریح کرد: حفظ سلامت جسم و روان افراد یک جامعه از مهم‌ترین راهبردهای هر کشوری است. وزارت بهداشت به‌عنوان مسئول اصلی سلامت کشور، وظیفه تدوین سیاست‌ها و راهکارها برای پیشگیری و آمادگی و نیز پاسخ به مشکلات سلامت را بر عهده دارد.
وی آموزش دادن و آموزش گرفتن را سرمایه‌گذاری در هر حوزه کاری دانست و افزود: آموزش در هر کاری لازمه‌ی انجام صحیح آن است. دانشگاه نیز در حوزه پدافند غیرعامل اهداف عالی دارد که افزایش سطح مهارت و آگاهی با آموزش صحیح، ضرورت فعال شدن کمیته‌های پدافند غیرعامل و تشکیل کارگروه‌ها و همایش‌های تخصصی جهت تدوین برنامه اجرایی پدافند غیرعامل از مهم‌ترین آن اهداف هستند.
دکتر امانلو ادامه داد: باید درزمینهٔ پدافند غیرعامل آموزش عمومی، تخصصی و فوق تخصصی داشته باشیم زیرا دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور لایق بهترین‌هاست که امیدوارم با تلاش دست‌اندرکاران این مجموعه به‌زودی محقق شود.
وی بابیان اینکه، چون دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان دانشگاهی سرآمد در کشو، مطرح است و از بسیاری از طرح‌ها و مانورهای آن الگوسازی می‌شود اظهار داشت: امیدوارم با کمک شما مانورهایی که برگزار می‌شود کاربردی بوده و مورداستفاده در دیگر دانشگاه‌های کشور قرار گیرد.
دکتر امانلو ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی را تنها از طریق افزایش سطح مهارت و آگاهی، توأم با آموزش صحیح دانست و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع را موجب کاهش تلفات و خسارات عنوان کرد.
وی در پایان گفت: با برگزاری مانورهایی درزمینهٔ پدافند غیرعامل در زمان بروز حوادثی چون زلزله، حملات شیمیایی، بیولوژیکی، هسته ایی و ... می‌توانیم با آمادگی که کسب کرده‌ایم به مدیریت صحیح بحران و نیز رسیدن به حداقل خسارات و تلفات برسیم و سلامت جامعه خود را تضمین کنیم.

خبر: مقدم
عکس: نسیم اخگر

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم

تنظیمات قالب