جلسه تفسیر قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظمی: خدمت در دولت ظهور، هدف و مقصد متعالی هر مؤمنی است

مبلغ نهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسه تفسیر قرآن در نمازخانه دانشکده بهداشت، به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان و آماده‌سازی خود و دیگران برای دولت ظهور پرداخت.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این جلسه که پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز چهارشنبه 19 خرداد 95 برگزار شد؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظمی به یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: از خدماتی که در این ماه مبارک به انسان داده شده این است که انسان نگاهی به خودش داشته باشد و هدفی که از زندگی‌اش در این دنیا دارد. به اینکه چرا به این دنیا آمده و به کجا خواهد رفت.
وی با بیان اینکه روح تعبدی این ماه مبارک در جامعه کاملاً مشهود است، اظهار داشت: در جامعه امروز همین‌که مردم به خودشان اجازه نمی‌دهند که به‌راحتی اقدام به روزه‌خواری کنند، این خود علامتی است به این‌که هنوز روح تعبد وجود دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظمی در ادامه گفت: ازآنجایی‌که حتی نفس کشیدن در این ماه برای روزه‌دار ذکر و تسبیح محاسبه می‌شود، اگر قبل و بعد از ماه مبارک برای ما یکسان باشد، آن‌وقت دچار خسران عظیمی شده‌ایم.
وی افزود: خداوند در این ماه سرعت رسیدن به مقصد را برای بندگان بالا می‌برد و آن مقصد، آمادگی برای حضور و خدمت در دولت ظهور است.
مبلغ نهاد در ادامه به دو نوع ظهور اشاره کرد و گفت: ظهور فردی و اجتماعی دو نوع ظهور هستند و تا زمانی که این دو اتفاق نیافتد امری به نام ظهور امام زمان (عج) رخ نخواهد داد و «اقدام و عملی» که مقام معظم رهبری می‌فرماید نیز می‌تواند در اینجا مصداق داشته باشد و آن مصداق پرهیز از شعار دادن و اهل عمل بودن است.
وی در پایان سخنان خود از آثار مخرب غیبت کردن و غیبت شنیدن در انسان سخن گفت و اظهار داشت: که ما باید اهل عمل باشم و در عمل نشان دهیم که می‌خواهیم مقدمه‌ساز ظهور ولی‌عصر (عج) باشیم./ق

کلمات کلیدی
میر حامد  حسینی
تهیه کننده:

میر حامد حسینی

تنظیمات قالب