دکتر امیررضا رکن: مستندسازی باعث می شود نسل های آینده در بحران ها کمتر آسیب ببینند

رئيس دانشکده دندانپزشکي در پايان گفت و گوي خود با مستندسازان کوويد 19 دردانشگاه گفت: به مستندسازي اعتقاد دارم و آن را کاري درست مي دانم.

وي که براي گفت و گو به استودیو شفآ (شجاعان فداکار آگاه) به طبقه هشتم ساختمان مرکزي دانشگاه آمده بود گفت: من فارغ التحصيل دبيرستان البرز و شاگرد دکتر مجتهدي هستم. مصاحبه دکتر مجتهدي را در تاريخ شفاهي ديدم که خاطراتش برايم ملموس بود و ترغيب شدم نوارهاي شخصيت هاي مختلف ديگر را هم گوش کنم.   
دکتر رکن با بيان اينکه دانشگاه علوم پزشکي تهران به عنوان دانشگاه مادر و قديمي ترين دانشگاه در ايران و به عنوان نماد آموزش عالي کشور جايگاه خاص خودش را دارد افزود: ثمره مستندسازي را نسل هاي آينده خواهند ديد. 
رئيس دانشکده دندانپزشکي گفت: در جلسه روساي دانشکده ها دکتر صحراييان معاون پژوهشي دانشگاه نقل کرد که اگر بيماري آنفولانزاي اسپانيايي در سال 1918  و در وقت خودش مستندسازي صحيحي شده بود امروز شايد گرفتاري هاي ما خيلي کمتر بود. 
وي با تاکيد بر اينکه بايد مستندسازي کنيم تا نسل هاي ديگر در بحران هاي مشابه کمتر آسيب ببينند گفت: آيندگان مي توانند از اين امکانات و تجربيات استفاده کنند. 
دکتر رکن با اشاره حضورش در استوديو و سوالات مطرح شده در اين مستند گفت: من قبلا يکبار ديگر براي تاريخ شفاهي به اينجا امده بودم؛ به نظرم همه چيز خوب و بي نقص و کامل بود.

 
وي در پايان افزود: ما دندان پزشکان در صف آخر کرونا و سرباز آخر اين بحران هستيم و کمترين کار را کرديم. بيشترين کار را همکاران کادر درماني بيمارستان ها انجام دادند که جاي قدرداني دارد.
 
 
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب