دهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۲

دکتر سید حسن اینانلو: موضوع کنترل عفونت بیمارستانی موضوعی بسیار مهم و تلاش برای اجرای شاخص‌های آن کاری ارزنده و ستودنی است

در نشست این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ضمن بررسی گزارش واحد کنترل عفونت مجتمع، از زحمات پزشکان و کارشناسان آن در کسب رتبه برتر کنترل عفونت بیمارستانی دانشگاه تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دهمین نشست اعضای تیم رهبری و مدیریت این مرکز در سال جدید، دو‌شنبه 12 تیرماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، معاونان درمان، پشتیبانی و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

دکتر اینانلو با تبریک به مناسبت موفقیت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در کسب رتبه برتر کنترل عفونت بیمارستانی ضمن قدردانی از زحمات تیم کنترل عفونت این مرکز گفت: موضوع کنترل عفونت بیمارستانی موضوعی بسیار مهم و کسب مقام در این حوزه با توجه به‌سختی های پیاده‌سازی دستورالعمل‌های موجود در محورهای گوناگون کنترل عفونت کاری ارزنده است.

رئیس مجتمع با تاکید بر اهمیت بهداشت دست و لباس کارکنان بیمارستانی گفت: باید سازوکار مناسبی برای تهیه لباس و شست و شوی منظم آن به‌عنوان یکی از راه‌های کنترل عفونت خصوصاً در بخش‌های ویژه و اتاق عمل‌ها طراحی و اجرا شود.

دکتر اینانلو همچنین در مورد راهکارهای عملیاتی کمک به کاهش هزینه‌های استریل وسایل و تجهیزات پزشکی مجتمع به مواردی چون همکاری با سازمان انرژی اتمی برای جایگزینی روش اشعه گاما و یا به‌کارگیری گاز اتیلن اکساید در استریل ابزارآلات پزشکی اشاره کرد.

دکتر سورکی معاون پشتیبانی مجتمع نیز از همکاران مجتمع خواست تا حساسیت بیشتری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای خود داشته باشند و در ادامه افزود: در مدیریت هزینه و درآمد بیمارستان با هزینه‌های گزافی مواجهیم که از هیچ منبعی قابل وصول نیست. مثل همین هزینه‌های تامین کاغذ پلاسما در استریل تجهیزات پزشکی و هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی (گاز، برق و آب)؛ می‌توان با آگاه‌سازی کارکنان بخشی از این هزینه‌ها را کنترل و مدیریت کرد. من از همکاران می‌خواهم که به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی، نسبت به‌صرفه جویی در کمک به کاهش هزینه های جاری بیمارستان بی‌تفاوت نباشند.

دکتر محمد نژاد با اشاره به ساختار تشکیلاتی واحد کنترل عفونت مجتمع گفت: این واحد در سه بخش کنترل عفونت با ریاست دکتر آرش سیفی، استریلیزاسیون مرکزی (CSSD) که مسئولیتش با خود من هست و تجویز منطقی آنتی‌بیوتیک به ریاست دکتر محمدرضا صالحی فعالیت می‌کند. در بحث کنترل عفونت علاوه بر سوپروایزرهای کنترل عفونت مجتمع، تعدادی از اعضای هیئت‌علمی گروه بیماری‌های عفونی به‌عنوان رابطین کنترل عفونت در بخش‌های بالینی بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه نظارت می‌کنند.

وی در ادامه ضمن تبیین عملکرد واحد کنترل عفونت مجتمع در شاخص گزارش دهی آمار عفونت‌های بیمارستانی گفت: اگرچه هنوز با استاندارد سازمان بهداشت جهانی در این بخش فاصله‌داریم ولی خوشبختانه جایگاه کشوری و دانشگاهی مجتمع در این شاخص خوب است.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب