دکتر صادقیان: باید فرهنگ ایثارگری در تمامی جامعه تسری پیدا کند تا شاهد رشد و شکوفایی روز افزون کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی، علمی و سایر ابعاد باشیم

همزمان با شروع هفته وحدت، نشست مدیر دفتر امور ایثارگران دانشگاه با معاون دانشجویی فرهنگی و جمعی از ایثارگران و خانواده های ایثارگران حوزه دانشجویی فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، این جلسه روز سه شنبه 27 مهر 1400 همزمان با شروع هفته وحدت با حضور دکتر عبدالرحمن رستمیان معاون فرهنگی و مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران، دکتر احسان مقیمی مدیر دفتر امور ایثارگران دانشگاه، دکتر محمدحسین صادقیان معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه و جمعی از ایثارگران حوزه معاونت دانشجویی به منظور تجلیل و تقدیر از جهادگران عرصه دفاع از دین، انقلاب و حفظ تمامیت ارضی کشور و همچنین تجدید پیمان و شناسایی و استفاده از ظرفیت های وسیع آنان از ساعت 11 تا 12:30 در سالن شورای معاونت دانشجویی برگزار شد.
دکتر صادقیان با تشکر از حضور ایثارگران و تبریک میلاد حضرت رسول و فرارسیدن هفته وحدت گفت: ایثار واژه ای است که ابعاد مختلفی دارد. ایثارگران جسم، جان، نام، مال و آبروی خود را برای حفظ این کشور، انقلاب و مردم بر کف دست گذاشته اند و کشور را باوجود تمامی ناملایمات، استکبار و فشارهای جهانی حفظ کرده اند.
وی در ادامه افزود: جنگ همچنان ادامه دارد، تنها عرصه و ادوات جنگی آن تغییر کرده است که نیازمند هوشیاری و شناسایی دقیق است و می طلبد فرهنگ ایثارگری در تمامی جامعه تسری پیدا کند تا شاهد رشد و شکوفایی روز افزون کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی، علمی و سایر ابعاد باشیم.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه تصریح کرد: حفظ تداوم پیشرفت کشور بر عهده ما است و وظیفه ما ایجاب می کند با قدرت و به صورت جهادی مسیر خود را در میان تمامی مشکلات و فشارها باز و پیش برویم و حضور ایثارگران به مثابه فانوس در این جاده تاریک و پر پیچ و خم است.
در ادامه دکتر مقیمی ضمن تبریک فرارسیدن این ایام گفت: پاندمی کرونا باعث لغو برخی از برنامه ها و فعالیت ها شد که امیدواریم پس از رفع این پاندمی بتوانیم فعالیت های مناسب و هدفمندی را انجام دهیم و بتوانیم از ذخایر معنوی و رهنمودهای این عزیزان برای گره گشایی و تصمیم گیری های آتی استفاده کنیم.
در ادامه دکتر رستمیان نیز به تشریح جایگاه ایثارگران و بررسی نقش و تاثیر آنها در حوزه های کارمندی و دانشجویی پرداخت و گفت: خدمات و جایگاه این عزیزان بر هیچکس پوشیده نیست و ما همچنان در مقابل جامعه و دانشگاه مسئولیت های مهمی داریم که باید به شناسایی ظرفیت ها و امکان ظهور آنها در دانشگاه اهتمام بورزیم.
در پایان پس از بحث و گفتگو پیرامون موارد یاد شده، دکتر صادقیان افزود باعث مباهات است که یک ایثارگر تصدی مدیریت دانشگاه را برعهده گرفته است و این حسن انتخاب و روحیه جهادی و دیدگاه ایثارگری می تواند دانشگاه را به سمت پیشرفت و ارتقا سوق دهد.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب