دکتر فاتحی، ایده هایی که Tele Health را تحت پوشش قرار می دهند، دارای امکان بیشتری برای پذیرش خواند

ریس مرکز تحقیقات انفورماتیک تصویربرداری پزشکی در اولین استارت آپ ویکند سلامت الکترونیک دانشکده مجازی توجه به آمار و اطلاعات جمعیت شناسی و سواد دیجیتالی جامعه را از نکات مورد توجه در استارت آپ دانست.

 
به گزارش روابط عمومی دانشکده مجازی؛ دکتر فاتحی در خصوص آینده سلامت الکترونیک، گفت: از عوامل موثر در آینده سلامت الکترونیک باید به سواد دیجیتالی جامعه در طراحی سامانه الکترونیک اشاره کرد، اهمیت ساختارهای ارتباط الکترونیک در بخش های مختلف زندگی، تغییرات گذر زمان در قالب جمعیتی و فراوانی بیماری ها و مشکلات سلامت، هوش مصنوعی و Big Data، موبایل ها و محدودیت های مالی حوزه سلامت از مواردی است که در اینده سلامت الکترونیک موثر بوده و باید در استارت آپها در نظر گرفته شود. 
وی افزود: در حال حاضر بسیاری از مراکز درمانی پورتال هایی را دارند که بیماران نه تنها برای نوبت گرفتن، بلکه برای تعامل با خدمت دهندگان و تبادل اطلاعات مربوط به خود از آن استفاده می کنند. در حال حاضر در کشور ما این پورتال ها  فقط برای نوبت دهی و اطلاع از برنامه حضور پزشکان استفاده می شود. باید بتوانیم بیمار را در فرآیند درمان درگیر کنیم و از افکار، ناراحتی ها و نگرانی های بیمار مطلع شویم. مسئله مورد توجه دیگر بالا رفتن میزان تقاضا در کاربران برای استفاده از خدمات الکترونیک و میزان دسترسی به اینترنت در بین خانوارهای ایرانی است. بنابراین ایده هایی که Tele Health را تحت پوشش قرار می دهند، امکان پذیرش بیشتری دارند. 
ریس مرکز تحقیقات انفورماتیک تصویربرداری پزشکی در خصوص مدیریت منابع گفت: استارت آپ هایی که کمک می کنند، فرآیندی را با هزینه، نیروی انسانی و با تکرار کمتر انجام دهیم در الویت هستند. 
دکتر فاتحی مسائل دانشی- مهارتی، حقوقی و سازمانی و بخشی را از مهمترین چالش های سلامت الکترونیک دانست و اظهار داشت: آموزش ها بیشتر به صورت تئوری است و  برنامه نویسی اپلیکشن ها در خارج از تیم مطالعه و پزشکی انجام می شود؛ لازم است این شکاف بین عمل و آموزش برطرف شود. همچنین در مسایل حقوقی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم. 
در پایان عضو هیات مدیره انجمن اروپایی انفورماتیک تصویربرداری پزشکی به بیان نمونه ایی از استارت آپ مجموعه سورنا پرداخت. 
گروه خبری: سیده کاملیا داودزاده / الهام حق شناس
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تنظیمات قالب