میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از نشست تخصصی کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران

دکتر قناعتی: توسعه گردشگری سلامت باعث کاهش مهاجرت کادر درمان و ارتقای اقتصادی و  امنیتی کشور می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست تخصصی کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران گفت: توسعه گردشگری سلامت باعث کاهش مهاجرت کادر درمان و ارتقای اقتصادی و  امنیتی کشور می شود. این نشست با محوریت بررسی راهکارهای عملی و اجرایی توسعه گردشگری سلامت به میزبانی این دانشگاه برگزار شد.

دومین نشست تخصصی کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کمیته مشترک گردشگری استان تهران، از روسای دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی ، اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و تشکل ها مرتبط با گردشگری سلامت تشکیل شده که در آن چالش ها، ظرفیت ها و راهکارهای توسعه گردشگری مورد بررسی قرار می گیرد.  ساماندهی افراد غیرحرفه ای فعال در عرصه گردشگری سلامت، تقویت نقش تشکل ها و راهنمایان و شرکت های گردشگری سلامت، آشنایی بیشتر با شرح وظایف دستگاه ها مرتبط با گردشگری سلامت و ایجاد هم افزایی و شناسایی ظرفیت های دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران از جمله اهداف تشکیل این کمیته است.

در نشست ۸ شهریور ۱۴۰۲، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، گردشگری سلامت را از ابعاد مختلف مقوله مهمی دانست گفت: گردشگری سلامت از لحاظ اقتصادی می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

دکتر قناعتی فعالیت در زمینه گردشگری سلامت را باعث ارتقا توانمندی  و مهارت پزشکان دانست گفت: درآمد حاصل از این اقدام موجب ماندگاری کادر درمان در کشور و کاهش مهاجرت آنان می‌شود.
رئیس دانشگاه، با بیان اینکه گردشگری سلامت در افزایش اعتبار و ارتقا اقتصادی و امنیتی کشور موثر است افزود: این امر موجب تقویت ارتباط کشورها و نزدیکی ملت‌ها می‌شود. 
دکتر قناعتی کیفیت و هزینه مناسب توریسم درمانی کشور را منحصر به فرد دانست و گفت: اگر به درستی برنامه ریزی کنیم فعالیت در این عرصه هم برای ارایه دهندگان و هم گیرندگان خدمت به صرفه خواهد بود. هزینه پیوند مغز استخوان در دانشگاه در حد چند ده هزار دلار است که در مقایسه با کشورهای همجوار که به چندصدهزار دلار می‌رسد؛ کیفیت و قیمت ارایه خدمت را منحصر به فرد می‌کند.
رئیس دانشگاه، بررسی مدل‌های مشابه را در توسعه گردشگری سلامت موثر دانست و گفت: اطلاع‌رسانی در تقویت این امر نقش بسزایی دارد با استفاده از  ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای کشورهای مورد هدف، می‌توان گردشگری سلامت را توسعه داد. 
دکتر قناعتی، با تاکید بر تولید کلیپ‌های جذاب از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه و کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران باوجود تاریخچه غنی و کشورمان با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، می‌توانند موجب رونق توریسم درمانی شوند. 
رئیس دانشگاه با تاکید بر اهتمام دانشگاه در توسعه گردشگری گفت: توریسم‌سلامت می‌تواند، به تامین منابع مالی مورد نیاز و توان خودگردانی دانشگاه بیفزاید.

 

 

در ادامه شیما هادوی مسئول گردشگری سلامت معاونت درمان دانشگاه، گزارشی از اقدامات دانشگاه و وضعیت بیمارستان ها در حوزه گردشگری سلامت را ارایه کرد.
دکتر محمد پناهی دبیر کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران با اشاره به ظرفیت های خوبی  دانشگاه علوم پزشکی تهران در عرصه گردشگری سلامت گفت: دانشگاه های علوم پزشکی بویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران ظرفیت بسیاری در عرصه گردشگری سلامت دارند و از طریق برندسازی، نمادسازی و بازاریابی در کشورهای هدف می توانند این ظرفیت را به خوبی معرفی کنند.  
در ادامه هریک از اعضای جلسه چالش ها و راهکارهای توسعه گردشگری سلامت را معرفی کردند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

دومین نشست تخصصی کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران دومین نشست تخصصی کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران دومین نشست تخصصی کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران دومین نشست تخصصی کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران دومین نشست تخصصی کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران دومین نشست تخصصی کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران دومین نشست تخصصی کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران دومین نشست تخصصی کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب