اختتامیه دومین همایش و فن بازار ملی سلامت

دکتر یونسیان: همایش و فن بازار ملی سلامت، گامی در راستای اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در اختتامیه دومین همایش و فن بازار ملی سلامت به تبیین اقدامات صورت گرفته در کمیته های برگزاری همایش پرداخت.

گالری عکس
در اختتامیه فن بازار ملی سلامت که دوشنبه 17 آبان 95 در سالن همایش‌های حجاب برگزار شد، دکتر یونسیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دومین همایش فن بازار ملی سلامت پرداخت و گفت: در برگزاری این همایش چهار کمیته شامل، کمیته ارزیابی و انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان، کمیته فعالیت‌های دانشجویی، کمیته اختصاصی را ه اندازی نشریه علمی، پژوهشی و تحلیلی در رابطه با فن بازار و فناوری اطلاعات سلامت و کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات فعالیت داشتند. بیش از 21 جلسه کمیته اجرایی با سازمان‌های متعدد ازجمله 24 سازمان کارفرمایی، بیش از 400 شرکت بنیان در حوزه فن‌آوری سلامت، اکثریت‌قریب‌ به‌اتفاق دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی و برخی دانشگاه‌های منتخب وزارت علوم برگزار شد.
وی افزود: در این جلسات بیش از یک‌صد موافقت‌نامه برای 250 محصول بین شرکت‌های ارائه‌کننده محصولات و سازمان‌های کارفرمایی مبادله شد. حمایت‌هایی نیز جلب شد که سازمان تأمین اجتماعی، صندوق غیردولتی تجهیزات پزشکی، وزارت صنایع، سازمان هلال‌احمر، اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و سازمان حفاظت از محیط‌زیست ازجمله سازمان‌های حامی بودند. بدین ترتیب بین ارائه‌کنندگان محصولات و سازمان‌های کارفرمایی و نهادهای حامی تعاملاتی برقرار شد. همچنین تا زمان آغاز نمایشگاه حمایت مالی 15 شرکت دانش‌بنیان را جلب کردیم.

فن بازار مجازی محلی پویا برای تعاملات سازنده

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با ارائه گزارشی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: از 190 شرکت دانش‌بنیان، 135 شرکت در فن بازار مجازی (وب‌سایت) توانمندی‌ها و محصولات خود را ثبت کردند. 17 سازمان کارفرمایی و دانشگاه‌ها نیز نیازها و علایق خود را وارد سامانه کردند و بدین‌صورت تعامل سازنده و پویایی در سایت ایجادشده است.
دکتر یونسیان در رابطه با حمایت‌های مالی اظهار داشت: در مذاکراتی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت تا سقف 50 درصد از هزینه‌های محصولاتی که در این فن بازار مبادله می‌شود را تقبل کردند و مسئولین معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز تا سقف 25 درصد دیگر هزینه‌ها را پوشش می‌دهند، بنابراین بین 50 تا 75 درصد از قیمت محصولات (بسته به این امر که محصول جنبه درآمدزایی داشته و یا صرفاً ماهیت پژوهشی دارد) حمایت صورت خواهد گرفت؛ بنابراین آنچه شاهد آن هستیم حضور 400 محصول ثبت‌شده در سامانه، 190 شرکت دانش‌بنیان دارای محصول باقابلیت تجاری‌سازی، 22 دوز داوری جدید و 40 قلم تجهیزات پزشکی به‌منظور ارزیابی برای رونمایی، 4 پتنت بین‌المللی که تجاری‌سازی شده‌اند و 35 موردحمایت صنعت از اجرای فعالیت پژوهشی سرتاسر کشور در دبیرخانه فن بازار است.

استقبال دانشجویان از مسابقه حل مسئله نوآورانه

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در خصوص فعالیت‌های کمیته دانشجویی گفت: کمیته دانشجویی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته که مهم‌ترین آن برگزاری مسابقه حل مسئله با ارائه سؤالی از سوی وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی در قالب گروه‌های 7 نفری بوده است. دبیرخانه امکاناتی برای شرکت 20 گروه در نظر گرفته بود که با استقبال دانشجویان و باوجود محدودیت زمانی در ثبت‌نام، به 45 گروه افزایش پیدا کرد. 11 نمونه اولیه محصول، 28 اختراع، 35 پایان‌نامه و درمجموع بیش از 500 دانشجو در بخش دانشجویی به رقابت پرداختند.
دبیر دومین همایش فن بازار ملی سلامت با اشاره گستردگی فعالیت کمیته تبلیغات گفت: مشارکت گسترده در این همایش نتیجه تلاش همکاران کمیته تبلیغات بوده است. ارائه مدل‌های مفهومی، طراحی پوستر، لوح، کارت، تندیس و ساخت نماهنگ ازجمله زحمات اعضای این کمیته است.
در پایان دکتر یونسیان این اقدامات را گامی هرچند کوچک به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی دانست.
خبرنگار و عکاس: الهام حق شناس


الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تنظیمات قالب