سفر رییس و معاون بین الملل دانشکده بهداشت به دانشگاه Tampere فنلاند

رییس و معاون بین الملل دانشکده بهداشت به دعوت دانشگاه Tampere فنلاند برای گسترش همکاری ها به آن کشور سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، هفته آخر اردیبهشت 98، دکتر علی اکبری ساری رییس دانشکده به همراه دکتر امیرحسین تکیان معاون بین الملل و ریس گروه سلامت جهانی و سیاست گزاری عمومی دانشکده بهداشت به دعوت دانشگاه Tampere فنلاند با هدف گسترش ارتباطات بین المللی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه به آن کشور سفر کردند. 
در این سفر که به دعوت رییس دانشگاه Tampere فنلاند صورت پذیرفت برنامه های متعدد، بازدید، گفتگو و امضا توافق نامه همکاری بین دو دانشگاه با هدف تبادل استاد، دانشجو، پژوهش و انجام دوره های آموزشی مشترک، ملاقات با مسئولان بین الملل آن دانشگاه، انجام سخنرانی ها در مورد نظام سلامت ایران و بازدید از موسسه تحقیقات سلامت ملی فنلاند (THL)انجام  خواهد پذیرفت.
 در روز نخست این سفر نمایندگان دانشگاه با رییس دانشکده بهداشت و علوم اجتماعی دانشگاه Tampere فنلاند و سایر اعضای هیئت علمی دیدار و درمورد گسترش همکاری ها در زمینه ایجاد مقطع کارشناسی ارشد سلامت  جهانی با هم تبادل نظر کردند. 
گفتنی است دانشگاه Tampere فنلاند به عنوان  دومین دانشگاه آن کشور از لحاظ کنسرسیوم دانشگاه های اروپایی است که از دو سال پیش همکاری های متعددی را با دانشکده بهداشت آغاز  کرده است. در آبان سال 1397 رییس گروه سلامت جهانی  دانشگاه Tampere فنلاند از دانشکده بهداشت بازدید و درکنفرانس بین المللی سلامت و صلح شیراز شرکت کرد.
 همچنین این دانشگاه با دانشکده بهداشت در کنسرسیوم  بین المللی که با هدف ایجاد رشته سلامت جهانی در ایران و در مقطع کارشناسی ارشد تشکیل شده است  حضوردارد.
به طور خاص با توجه به جایگاه فنلاند درسلامت در همه سیاست ها (Health in all policies )بازدیدهای متعدد و گفتگوهایی با طرف های فنلاندی به منظور انتقال تجربیات به ایران در حال انجام است که در آینده دستاوردهای خوبی برای نظام سلامت کشور به همراه خواهد داشت.
 
کلمات کلیدی
نسیبه  جلالوند - عکس
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند - عکس

تنظیمات قالب