سومین جلسه کارگاه خبرنویسی پیشرفته و نقد خبر در روابط عمومی دانشگاه برگزار شد؛ آموزش انواع لید
سومین جلسه کارگاه خبرنویسی پیشرفته و نقد خبر در روابط عمومی دانشگاه برگزار و مشخصات انواع لید در خبرنویسی به فراگیران آموزش داده شد.
![](/thumbnail/550-367_100/uploads/1/1573548002601oop.jpg)
گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست که سهشنبه 21 آبان 98 با حضور 50 مسئول روابط عمومي و رابط خبري واحدهاي تحت نظر دانشگاه و خبرنگاران ستاد دانشگاه در سالن جی 6 سازمان مرکزی دانشگاه تشکیل شد، مهدی گلپایگانی، سردبیر اخبار سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسه سوم این کارگاه با اشاره و یادآوری مفاهیم اساسی در خبرنویسی، ارزشهای خبری، مروری بر خبرهای رویدادمدار و دیدگاه محور و برجستهسازی عناصر در لید، گفت: خبر باید درست، روشن و جامع باشد و این صفات در تمام مراحل تهیه، تنظیم و انتشار آن در نظر گرفتهشده و مراعات شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست که سهشنبه 21 آبان 98 با حضور 50 مسئول روابط عمومي و رابط خبري واحدهاي تحت نظر دانشگاه و خبرنگاران ستاد دانشگاه در سالن جی 6 سازمان مرکزی دانشگاه تشکیل شد، مهدی گلپایگانی، سردبیر اخبار سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسه سوم این کارگاه با اشاره و یادآوری مفاهیم اساسی در خبرنویسی، ارزشهای خبری، مروری بر خبرهای رویدادمدار و دیدگاه محور و برجستهسازی عناصر در لید، گفت: خبر باید درست، روشن و جامع باشد و این صفات در تمام مراحل تهیه، تنظیم و انتشار آن در نظر گرفتهشده و مراعات شود.
سردبیر اخبار سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه به انواع لید شامل لید نقلی، قیاسی، متراکم، پرسشی، فهرستی، ساده و عمقی اشاره کرد و به آموزش درست لید در خبرنویسی پرداخت و افزود: اولین کلمات خبر، سلاح ضربتی خبرنگار محسوب می شود. در خبرنویسی باید با قراردادن مهمترین، پرهیجان ترین و گیراترین قسمت خبر در ابتدای آن بر اعتنایی خواننده غلبه کرد و او را مجذوب و شیفته ساخت.
وی با بیان اینکه لید نخستین جملات خبر حاوی خلاصه موضوع اصلی واقعه یا عمل است افزود: در حقیقت لید وسیله ای است که اشتهای خواننده ای را که پس از دیدن تیتر متوجه خبر شده است، بیش از پیش به خواندن خبر ترغیب و او را روانه شرح خبر می کند.
وی با بیان اینکه لید نخستین جملات خبر حاوی خلاصه موضوع اصلی واقعه یا عمل است افزود: در حقیقت لید وسیله ای است که اشتهای خواننده ای را که پس از دیدن تیتر متوجه خبر شده است، بیش از پیش به خواندن خبر ترغیب و او را روانه شرح خبر می کند.
![](/uploads/1/1573547815162qmd.jpg)
توضیح اینکه؛ در این جلسه ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران روابط عمومی اخبار سایت دانشگاه با مشارکت رابطین خبری واحدها نقد و بررسی شد.
حضور در این کارگاه رایگان است و بر اساس برنامهریزی روابط عمومی دانشگاه تا پایان امسال ماهی یکبار کارگاه خبرنویسی ویژه شاغلین روابط عمومی برگزار خواهد شد و دارای امتیاز آموزش ضمن خدمت هم هست.
خبرنگار: الهام علی
عکس: اسماعیل استاجی
ارسال به دوستان