سومین جلسه کارگاه خبرنویسی پیشرفته و نقد خبر در روابط عمومی دانشگاه برگزار شد؛ آموزش انواع لید

سومین جلسه کارگاه خبرنویسی پیشرفته و نقد خبر در روابط عمومی دانشگاه برگزار و مشخصات انواع لید در خبرنویسی به فراگیران آموزش داده شد.

گالری عکس 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست که سه‌شنبه 21 آبان 98 با حضور 50 مسئول روابط عمومي و رابط خبري واحدهاي تحت نظر دانشگاه و خبرنگاران ستاد دانشگاه در سالن جی 6 سازمان مرکزی دانشگاه تشکیل شد، مهدی گلپایگانی، سردبیر اخبار سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسه سوم این کارگاه با اشاره و یادآوری مفاهیم اساسی در خبرنویسی، ارزش‌های خبری، مروری بر خبرهای رویدادمدار و دیدگاه محور و برجسته‌سازی عناصر در لید، گفت: خبر باید درست، روشن و جامع باشد و این صفات در تمام مراحل تهیه، تنظیم و انتشار آن در نظر گرفته‌شده و مراعات شود.
سردبیر اخبار سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه به انواع لید شامل لید نقلی، قیاسی، متراکم، پرسشی، فهرستی، ساده و عمقی اشاره کرد و به آموزش درست لید در خبرنویسی پرداخت و افزود: اولین کلمات خبر، سلاح ضربتی خبرنگار محسوب می شود. در خبرنویسی باید با قراردادن مهمترین، پرهیجان ترین و گیراترین قسمت خبر در ابتدای آن بر اعتنایی خواننده غلبه کرد و او را مجذوب و شیفته ساخت.
وی با بیان اینکه لید نخستین جملات خبر حاوی خلاصه موضوع اصلی واقعه یا عمل است افزود: در حقیقت لید وسیله ای است که اشتهای خواننده ای را که پس از دیدن تیتر متوجه خبر شده است، بیش از پیش به خواندن خبر ترغیب و او را روانه شرح خبر می کند.
 
 
توضیح اینکه؛ در این جلسه ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران روابط عمومی اخبار سایت دانشگاه با مشارکت رابطین خبری واحدها نقد و بررسی شد.
حضور در این کارگاه رایگان است و بر اساس برنامه‌ریزی روابط عمومی دانشگاه تا پایان امسال ماهی یک‌بار کارگاه خبرنویسی ویژه شاغلین روابط عمومی برگزار خواهد شد و دارای امتیاز آموزش ضمن خدمت هم هست.
خبرنگار: الهام علی
عکس: اسماعیل استاجی

 

الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تنظیمات قالب