شروع فعالیت درمانگاه‌های دانشکده توان‌بخشی و ارائه خدمات حضوری و مشاوره مجازی در زمان بحران کرونا در سال جدید

به دنبال مصوبات جلسات پدافند غیرعامل و هیئت‌رئیسه این دانشکده در خصوص چگونگی ارائه خدمات بالینی رشته‌های مختلف درمانگاه‌های دانشکده به‌صورت حضوری و یا انجام مشاوره مجازی در زمان بحران کرونا، درمانگاه فیزیوتراپی دانشکده، روز دوشنبه 1 اردیبهشت ماه با پذیرش و ارائه خدمات حضوری به مراجعه کنندگان شروع به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، به دنبال مصوبات جلسات پدافند غیرعامل و هیئت‌رئیسه این دانشکده در خصوص چگونگی ارائه خدمات بالینی رشته‌های مختلف درمانگاه‌های دانشکده به‌صورت حضوری ویا انجام مشاوره مجازی در زمان بحران کرونا، درمانگاه فیزیوتراپی این دانشکده، روز دوشنبه 1 اردیبهشت ماه با پذیرش و ارائه خدمات حضوری به مراجعه کنندگان شروع به کار کرد.
دکتر سید محسن میر معاون اداری مالی دانشکده از شروع مجدد ارائه خدمات توانبخشی رشته‌های مختلف این دانشکده و فعالیت درمانگاه‌های این دانشکده خبر داد.
دکتر میر در گفتگو با روابط عمومی دانشکده گفت: به دنبال بحران کرونا در اسفندماه سال گذشته با توجه به اورژانسی نبودن خدمات توانبخشی رشته‌های مختلف این دانشکده به مراجعه‌کنندگان باهدف حفظ سلامت مراجعه‌کنندگان و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ارائه خدمات رشته‌های مختلف توانبخشی موکول به عادی شدن شرایط و گذار از بحران کرونا شد.  دکتر میر در ادامه با اشاره به مدیریت شیوع کرونا در کشور طی هفته‌های اخیر از شروع ارائه خدمات درمانگاه فیزیوتراپی دانشکده از روز دوشنبه  اول اردیبهشت‌ماه و درمانگاه‌های دیگر این دانشکده طی هفته آتی خبر داد.
دکتر میر که مسئولیت درمانگاه فیزیوتراپی این دانشکده را نیز بر عهده دارد در توضیح روند و نحوه ارائه خدمات درمانگاه فیزیوتراپی گفت: متخصصان و کارشناسان بالینی این درمانگاه پس از بررسی پرونده مراجعه‌کننده در بهمن و اسفندماه گذشته که جلسات توانبخشی آنان در زمان بحران کرونا برای حفظ سلامت و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی متوقف‌شده بود، مراجعه‌کنندگان را با توجه به‌شدت و نوع آسیب و همچنین بررسی ضرورت حضور، نحوه ارائه خدمات را به دو صورت حضوری و مجازی(تلفنی) مجزا کردند.وی در ادامه افزود: ارائه خدمات فیزیوتراپی به مراجعه‌کنندگان پیشین این درمانگاه که نیاز به ارائه خدمات حضوری داشتند پس از هماهنگی تلفنی برای حضور در درمانگاه و با رعایت دستورالعمل ابلاغی وزارت متبوع در خصوص فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار مراکز فیزیوتراپی از روز دوشنبه اول اردیبهشت آغاز شد. آغاز ارائه خدمات فیزیوتراپی به مراجعه‌کنندگان با تشخیص عدم نیاز به خدمات حضوری به‌صورت مشاوره تلفنی توسط متخصصان و کارشناسان بالینی این درمانگاه نیز از هفته پایانی فروردین‌ماه انجام می‌پذیرفت.
مسئول درمانگاه فیزیوتراپی دانشکده همچنین در خصوص دستورالعمل نحوه پذیرش و ارائه خدمات فیزیوتراپی به مراجعه‌کنندگان جدید به این درمانگاه گفت: پذیرش مراجعه‌کنندگان جدید پس از ارائه مشاوره تلفنی کارشناسان بالینی و تعیین نحوه ارائه خدمات(حضوری و یا مشاوره تلفنی) انجام می‌پذیرد. معاون اداری مالی دانشکده در بخش پایان سخنانش از آغاز فعالیت دیگر درمانگاه‌های این دانشکده با هماهنگی گروه های آموزشی به صورت مشاوره مجازی و یا حضوری از هفته های آینده خبر داد.

 

لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب