صد و دومین نشست کمیته بحران کووید19 بیمارستان سینا برگزار شد

صد و دومین نشست کمیته بحران کووید19 بیمارستان سینا طبق روال هر هفته، شنبه 9 مرداد 1400 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان سینا، در ابتدای جلسه آمار هفته هفتاد و پنجمین بحران کووید در بیمارستان سینا ارائه شد و در ادامه مینا نجفی، مدیر پرستاری بیمارستان به بیان آمار مراجعان درمانگاه الکتیو و تعداد اعمال جراحی انجام شده در هفته گذشته پرداخت.
دکتر مهران ستوده نیا، متخصص طب اورژانس بیمارستان بیان داشت: حجم کار نسبت به موج های قبلی بسیار بیشتر شده و تعداد ورودی بیماران در تریاژ و بستری اورژانس نسبت به گذشته افزایش یافته است. متاسفانه در موارد نمی توانیم پذیرای بیمارانی باشیم که از طرف اورژانس کشور به بیمارستان انتقال داده می شوند و با معطلی آمبولانس ها در محوطه به علت اشغال تخت ها مواجه هستیم زیرا تخت ها دیر آزاد می شوند و همین روند سبب تاخیر رفتن آمبولانس ها و در نتیجه ایجاد مشکل در اورژانس پیش بیمارستانی می شود که البته این تنها مشکل بیمارستان ما نیست و در شرایطی قرار گرفته ایم که بیشتر بیمارستان ها با این مشکلات مواجه اند. متاسفانه با این شرایط بحرانی، زنجیره ای از مشکلات پشت سر هم ایجاد می شود و مردم هم در این زمینه تحت فشار وحشتناکی قرار گرفته اند و در این شرایط با کمبود تجهیزات و نیرو،  تصمیم گیری بسیار دشوار است.
دکتر ستوده نیا افزود: متاسفانه عادی انگاری سبب شده مردم مساله ویروس کرونا را جدی نگیرند و از طرفی کادر درمان در مسابقه دو ماراتونی که انگار تمامی ندارد تلاش می کند و در صورت عدم اطلاع رسانی درست به مردم و عدم رعایت شیوه نامه ها فکر می کنم باید موج پنجم کرونا را با همین شدت و در طول مدت بیشتری پشت سر بگذاریم.
وی در ادامه افزود: باید در تمام بخش ها کادر درمان از لحاظ روحی و روانی تقویت شوند تا انرژی کافی داشته باشند تا این موج با کمترین مشکلات برای کادر درمان و مردم به سرانجام برسد.
دکتر ستوده نیا همچنین از همه همکاران که با اورژانس همکاری دارند تا این بار سنگین به منزل برسد قدردانی کرد.
دکتر رضا شریعت محرری، رئیس بخش بیهوشی و مراقبت های ویژه  بیان داشت نسبت به کاهش تعداد اتاق های عمل، میزان اعمال جراحی کاسته نشده است و این سبب خستگی دستیاران می شود.
مهندس هادی مخبر، مشاور رئیس بیمارستان سینا گفت: هر 3 روز برای بیمارستان اکسیژن مورد نیاز تامین می شود و توانایی افزایش تعداد اتاق عمل ها وجود دارد.
دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا، ضمن تبریک انتصاب نجفی به سمت مدیر پرستاری بیمارستان گفت: در این مدت سرکار خانم بابایی متحمل زحمات بسیاری شدند و در دوران کرونا به صورت خستگی ناپذیر تلاش کردند و خانم نجفی نیز در خط اول جبهه و در اورژانس فعالیت های شایان ذکری داشتند.
رئیس بیمارستان سینا افزود: ما در شرایط بحرانی به سر می بریم اما نظم بیمارستان همچنان باقی است و بیمارستان سینا درصد تختی که برای بیماران کووید اختصاص داده است همچون دیگر بیمارستان های دانشگاه است اما از دیگر فعالیت های علمی و گروه های پزشکی بیمارستان کاسته نشده در حالی که  در بسیاری از مراکز دیگر، گروه های غیر مرتبط با بیماری کووید، خانه نشین شده اند. با در نظر گرفتن شرایط بحران باید شعار سرعت بالا، حفظ دقت و تکریم پزشک، پرستار و همه گروه های بیمارستان و بیمار را عملیاتی کنیم.
دکتر طالب پور از همکاران کلینیک رمدسیور نیز تشکر ویژه کرد و گفت بازتابی که بیماران از نحوه برخورد و درمان کادر درمان این بخش دارند بسیار مثبت است و این نتیجه همت و انگیزه عالی، روحیه مساعدت در بحران است.
در این جلسه همچنین دکتر مهدی ابراهیمی، معاون درمان، دکتر احمد سلیم زاده، رئیس بخش داخلی، دکتر محمدکاظم آقامیر، قائم مقام بیمارستان و دکتر پانته آ آریا به بیان نظرات خود پرداختند.


رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب