عملکرد بیمارستان فارابی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی ارزیابی شد

کارشناسان دفتربازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در بیمارستان فارابی عملکرد این مرکز در حوزه صیانت از حقوق شهروندی را ارزیابی کردند.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، این ارزیابی شنبه 28 دی 98 با برگزاری جلسه ای با حضوردکتر سید محمد هادی موسوی، مدیردفتر بازرسی وارزیابی عملکرد دانشگاه، دکتر محمد رضا اکبری، رییس و سعید مرادی، مدیر بیمارستان فارابی آغاز شد.
مدیر دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه با بیان اینکه « ارزیابی شاخص های صیانت از حقوق شهروندی درهرسازمان در واقع ارزیابی عملکرد مدیران آن سازمان نیز هست »، افزود: کسب امتیاز بالا از این چک لیست نشان می دهد مدیران سازمان استاندارد های لازم را رعایت می کنند وعلاوه برکیفیت خدمات، حقوق مراجعین را هم در نظر می گیرند.
دکتر موسوی واحد رسیدگی به شکایات را از ارکان سازمان برشمرد و گفت: کسانی که شکایت می کنند درواقع بدون هزینه سیستم ما را ارزیابی و اشکالات آن را اعلام می کنند.اگر روزی یک شکایت خوب داشته باشید که منجر به اصلاح فرآیند های کاری تان شود، درواقع برد کردید.
وی اضافه کرد: مردم ما مردم قدرشناسی هستند، رفتار خوب و بد را هم تشخیص می دهند اما خیلی از آنها با تصور رسیدگی نشدن به حرف هایشان، از شکایت کردن منصرف می شوند.
 مدیر دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه گفت: درمورد شکایت های کارکنان، اولین مرجع رسیدگی را رییس واحد می دانیم و اگر نتیجه مطلوب بدست نیامد مداخله می کنیم. 
دکتر موسوی در پایان دفتر ارزیابی عملکرد دانشگاه را چشم بینا و گوش شنوای مدیران دانست و از تعامل خوب این دفتر با واحد های تابعه خبر داد.
مرادی، مدیر بیمارستان فارابی نیز گفت: بیمارستان فارابی در طول روز پذیرای بیماران و مراجعان زیادی است. این بیمارستان از اولین مراکزی بوده که بحث تعالی را مطرح و برای اجرای آن برنامه ریزی کرده است. همانطور که می دانیم یکی از اولین اصول تعالی مشتری مداری است که در استراتژی های سازمانی ما همیشه مورد توجه قرار می گیرد. خوشبختانه امتیار ما در زمینه تعالی و صیانت از حقوق بیماران سیر صعودی داشته و در میان بیمارستان های برتر دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ایم که نشان دهنده عزم راسخ و اهتمام مدیران ارشد فارابی به این حوزه است. 
وی برگزاری مستمر کمیته صیانت از حقوق شهروندی و ارزیابی شاخص های عملکردی را  گواهی بر این ادعا دانست.
در ادامه شیما خاراباف، کارشناس امور بیمارستان  مستنداتی را بر اساس سوالات چک لیست ارزیابی عملکرد صیانت از حقوق شهروندی ارائه کرد. در هرمورد کارشناسان دفتر ارزیابی عملکرد دانشگاه سوال های خود را مطرح می کردند.
سپس سوالاتی در زمینه موسسه حمایت از بیماران و بیمارستان فارابی مطرح شد که مدیر بیمارستان فارابی با اشاره به ثبت رسمی این موسسه و فعالیت های آن گفت: بیمارستان فارابی در زمره اولین بیمارستان های دانشگاه بوده که نسبت به ثبت یک موسسه خیریه اقدام کرده است. اساسنامه این موسسه تنظیم و پس از ثبت رسمی، کارهای تبلیغات در داخل و خارج بیمارستان انجام شد و توانستیم کمک هایی را به صورت نقدی و غیر نقدی از طرف خیرین جذب کنیم. 
دکتر پیمانه گوران، معاون دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه نیز با ابراز خشنودی از فعالیت این موسسه، هدف از مطرح کردن موضوع موسسه حمایت از بیماران و بیمارستان فارابی در این جلسه را معرفی الگوی بیمارستان فارابی در جذب خیرین و نحوه ساماندهی کمک های مردمی و به کارگیری آن برای سایر بیمارستان ها دانست.
در پایان کارشناسان دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه با حضور در بخش ها و درمانگاه های بیمارستان فارابی از نزدیک در جریان چگونگی خدمت رسانی به بیماران و مراجعان قرار گرفتند.
خبر و عکس: حمیده امیدوار
 
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي

تنظیمات قالب