بازدید رییس بنیاد مستضعفان از پروژه مهدی کلینیک

فتاح: اجرای پروژه مهدی کلینیک در شرایطی که بسیاری از پروژه های عمرانی کشور نیمه تمام مانده، نشان از صرف وقت و انرژی فراوان دارد

رییس بنیاد مستضعفان ضمن بازدید از پروژه "مهدی کلینیک"، راه اندازی همراه سرا را امری خداپسندانه و در راستای حمایت از اقشار ضعیف جامعه دانست.

پروژه منحصر به فرد بیمارستان "مهدی کلینیک"، که اکنون پیشرفت 90 درصدی ابنیه و فضای فیزیکی را داشته است؛ گامی تأثیرگذار در حوزه بهداشت و سلامت کشور خواهد بود و به دلیل واگذاری آن به دانشگاه علوم پزشکی تهران از پتانسیل های علمی پژوهشی وسیعی در حوزه پزشکی کشور برخوردار خواهدشد.
با راه اندازی این پروژه، در حدود هزار تخت بستری (شامل 35 اتاق عمل و حدود 900 تخت بستری) به ظرفیت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) افزوده می شود. این مجتمع به لحاظ علمی از بالاترین و با کیفیت ترین نیروهای انسانی برخوردار است و مآمنی برای بیماران از اقشار ضعیف جامعه است.
آخرین امید بیماران لاعلاج
دکتر صادق نیت، رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)  در این بازدید که صبح روز چهارشنبه 19 آذر 1399 انجام شد،  ضمن معرفی ظرفیت های این مرکز گفت: این بیمارستان با وجود 400 عضو هیات علمی توانمند، 4 هزار و 200 دانشجوی برتر و هزار دانشجوی تخصصی، به تنهایی یک دانشگاه محسوب می شود.
وی ارائه خدمات با کیفیت به اقشار ضعیف و محروم جامعه را موجب افتخار خواند و گفت: مجتمع بیمارستانی امام خمینی مرکز سیاست گذاری در زمینه ایدز و هموفیلی در کشور است و تمامی پیوندها و خدمات تخصصی و فوق تخصصی با بهترین کیفیت به بیماران ارائه می شود. به عبارت دیگر این مرکز محل ارجاع بیماران خاص و پیچیده و آخرین امید بیماران لاعلاج است.
دکتر صادق نیت، از مراجعه 95 درصدی بیماران با پوشش بیمه ای (خدمات درمانی و تامین اجتماعی) خبر داد و حمایت نهادهای مختلف ازاین مرکز را موجب ارائه خدمات بهتر دانست و گفت: در بسیاری از موارد بیماران حتی توانایی پرداخت 10 درصدی هزینه های خود را ندارند و با کمک خیرین  هزینه های آنها پرداخت  می شود.
رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، این مرکز را بزرگترین سانتر پذیرش بیماران کرونایی خواند و گفت: در دوران شیوع کرونا، این مرکز با اختصاص بیش از 14 بخش توانست، به بیش از  50 هزار بیماران کرونا خدمت رسانی کند.

مشارکت در ثواب بزرگ
سید پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان، ضمن بازدید از مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه "مهدی کلینیک" گفت: خدمت رسانی به بیماران در این مجتمع با قدمتی 80 ساله بسیار ارزنده است اما باید قدری نوگرایی در آن انجام شود.
وی کمک به بیمارستان های کشور را موجب بهبود شرایط سلامت مردم ایران خواند و تصریح کرد: افتخار می کنیم که بنیاد مستضعفان بتواند در این زمینه کمک کند.
فتاح زحمات دانشگاه علوم پزشکی تهران در اجرای پروژه عظیم مهدی کلینیک را قدر دانست و خاطر نشان کرد: در شرایطی که بسیاری از پروژه های عمرانی کشور نیمه تمام مانده است، اتمام این بیمارستان عظیم، نشان از صرف وقت و انرژی فراوان دارد.
رییس بنیاد مستضعفان، نگاه مردمی و حمایت گر بیمارستان در جذب بیماران بی بضاعت را مثبت خواند و افزود: از آنجا که این بیمارستان حامی محرومین و مزین به نام امام (ره) است، لذا بنیاد در این ثواب بزرگ مشارکت خواهد کرد تا خدمت رسانی به محرومان با بهترین شرایط و امکانات صورت پذیرد.
فتاح، سپس از خدمات ارزنده مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در دوران کرونا قدردانی کرد و یادآور شد: کرونا علی رغم تمامی مشکلاتی که برای مردم همه جهان و کشورها ایجاد کرد، ولی در عین حال فرصتی هم برای عبادت و ثواب جامعه پزشکی به وجود آورد تا به عنوان یک خدمتگزار به مردم خدمت کنند و بر آبروی آنها افزود.
وی به خوش نامی و آوازه بیمارستان امام خمینی (ره) در سراسر ایران اشاره کرد و گفت: قطعا مردم با امید خاصی از سراسر ایران به این مرکز مراجعه می کنند لذا در نظر گرفتن فضایی برای همراهان بیمار نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد.

ظرفیت های مجتمع امام خمینی (ره)
مجتمع درمانی امام خمینی(ره) یکی از بزرگ­ترین قطب‌های آموزشی و درمانی  کشور محسوب می‌شود که بیش از ۸۰ سال قدمت دارد. این مجتمع درمانی با وسعت  بیش از 20 هکتار  از غرب به بزرگراه چمران، از جنوب به خیابان نصرت، از شمال به خیابان باقرخان و از شرق به خیابان دکتر قریب و بلوار کشاورز منتهی می‌شود. بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، حضرت ولیعصر(عج)، انستیتیو کانسر(مرکز سرطان)، مرکز تصویربرداری و 22 مرکز پژوهشی در این مجتمع درمانی قرار دارند و روزانه بیش از دوازده هزار نفر از کلان شهر تهران و سایر استان‌های و شهرستان‌های کشور برای دریافت خدمات پزشکی به آن مراجعه می‌کنند.
اکنون با اتمام 90 درصدی پروژه مهدی کلینیک در بخش ابنیه و ساختمان، دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر دارد فاز نخست این پروژه را در بهمن ماه افتتاح نماید.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب