دیدار مسئولین با خانواده های ایثارگران

مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران در منزل دکتر نخستین انصاری حضور یافت

دکتر نخستین انصاری از جانبازان دوران انقلاب، با بیان خاطرات خود از این دوران گفت: عشق به اسلام و امام خمینی(ره) مرا به صحنه تظاهرات کشاند.

به گزارش دفتر امور ایثارگران، به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز چهارشنبه 20 بهمن، دکتر مصطفی محقق مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران به همراه  حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر غفاری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر مقیمی مدیر دفتر امور ایثارگران، به همراه کارشناسان دفتر امور ایثارگران با خانواده جانباز دوران انقلاب، دکتر نخستین انصاری دیدار کردند.
مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران، ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، در فضایی معنوی و صمیمی گفت: دیدار با جانبازان و خانواده‌های آنان وظیفه و توفیقی برای ما است.
پس از آن دکتر نخستین از جانبازان انقلاب اسلامی به بیان خاطرات خود از دوران انقلاب اسلامی و و مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی پرداخت و نحوه جانباز شدن خود را که در آبان 57 و در سن 17 سالگی از ناحیه چشم اتفاق افتاده بود، بیان کرد.
وی علت حضور خود در تظاهرات علیه رژیم شاه را عشق به امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنم که درراه امام راحل و اسلام گام برداشتم.
این مبارز انقلابی تنها عامل پیروزی انقلاب اسلامی علیه رژیم ستم‌شاهی را در اعتقاد ملت ایران به قرآن و اسلام ذکر کرد و افزود: ملت ایران با توکل بر خدا و با الگوگیری از نهضت عاشورا و به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در برابر ظلم و ستم‌های آن دوران ایستادند تا انقلاب به پیروزی رسید.
در ادامه، دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران با تجلیل از صبر و فداکاری همسران جانبازان گفت: همسران جانبازان مسئولیت سنگینی را با رضایت قلبی خویش بر عهده گرفتند و با این فداکاری، عزت دنیا و سرافرازی در آخرت را برای خود کسب کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز از زحمات مدیر امور ایثارگران در نهادینه کردن این برنامه ها قدردانی کرد و گفت: جانبازان انقلاب اسلامی، نماد هویت فرهنگی نظام جمهوری اسلامی هستند.
در پایان لوح تقدیری به‌رسم یادبود از سوی دفتر امور ایثارگران به این جانباز والامقام تقدیم شد.
خبر : اسماعیلی
عکس: گلمحمدی

دکتر نورالدین نخستین انصاری: 12 و 22 بهمن 57، خاطره انگیزترین روزهای دوران انقلاب بود

 



 

 



 

کلمات کلیدی
زهرا  اسمعيلي - عکس
تهیه کننده:

زهرا اسمعيلي - عکس

تنظیمات قالب