نشست هم‌اندیشی استادان با موضوع اصول و روش‌های تعلیم و تربیت فرزند در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد

به همت مدیریت هم‌اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست هم‌اندیشی استادان با موضوع اصول و روش‌های تعلیم و تربیت فرزند در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، این نشست از ساعت 13 روز دوشنبه، 11 دی 96 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدی آشنانی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به استادان شرکت‌کننده در کارگاه، اظهار داشت: تعلیم و تربیت فرزند بدون تخصص لازم امکان‌پذیر نیست و خوشبختانه جامعه امروزی رشته‌ای را برای این امر تخصیص داده و تجربیات عالی و نوینی را در این زمینه ارائه می‌دهد.
وی افزود: برای تربیت فرزندان ابتدا باید پدر و مادر آماده این کار شوند چراکه خانواده بستر این تربیت است.
دکتر محمدی آشنانی در ادامه گفت: اولین کاری که پدر و مادر در تربیت فرزندانشان باید انجام دهند «مشاهده گری» است؛ به این معنا که بر اساس رفتار کودکانشان تشخیص دهند که کودکانشان درون‌گرا یا برونگرا هستند.
وی همچنین افزود در هفت سال اول فرزند، تنها راه آموزش آغوش باز، گوش شنوا و کمتر پند و اندرز دادن پدر و مادر در برابر فرزندان است و باید در این بازه سنی به‌صورت بازی کردن با بچه‌ها رفتار کنند.
وی در ادامه عوامل تخریب‌گر، معیوب و ناقص ساز در تربیت فرزندان در این برهه سنی را برشمرد و گفت: ترسانیدن، هرگونه تحقیر، تمسخر و دست انداختن فرزند، امرونهی، اجبار و تحمیل، گیر دادن و نق زدن، بازجویی، سرزنش، توهین، توبیخ و انتقاد تند، قهر کردن و مجازات عاطفی، مچ‌گیری، شرمنده سازی و احساس گناه، مجادله و جروبحث، قضاوت و داوری، برچسب زدن و نام‌گذاری منفی، تهدید، خشونت و تنبیه بدنی، عروس و داماد نمودن، شکل‌گیری هویت جنسی ناسالم عواملی هستند که باعث می‌شود وجود فرزند خود را ناقص و معیوب سازند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدی آشنانی در پایان سخنان خود گفت: ما باید برای تربیت فرزندانمان مطالعه کنیم و تعلیمات لازم را با حضور فعال در کارگاه‌های تخصصی تعلیم و تربیت فرزند به دست آوریم تا بتوانیم آن‌طور که شایسته است فرزندان خود را تربیت و رشد دهیم.

توضیح اینکه در پایان جلسه، بین استادان و کارشناس برنامه پرسش و پاسخ و تبادل‌نظر انجام گرفت.

میر حامد  حسینی
تهیه کننده:

میر حامد حسینی

تنظیمات قالب