وبینار کشوری کارگروه اجرایی برنامه ساماندهی غربالگری سندروم داون

برگزاری جلسه وبینار کشوری کارگروه اجرایی برنامه ساماندهی غربالگری سندروم داون با حضور اعضای کارگروه از معاونت‌های بهداشت و درمان برگزار شد.

وبینار کشوری کارگروه اجرایی برنامه ساماندهی غربالگری سندرم داون

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز چهارشنبه 22 مرداد 99 به‌منظور اجرای ابلاغ ساماندهی غربالگری سندروم داون، مطابق با استانداردها و دستورالعمل ابلاغی در سال 1399 و متعاقب اولین وبینار کشوری برگزارشده برای معرفی برنامه به معاونان بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در سال 99، جلسه وبینار کشوری کارگروه اجرایی برنامه ساماندهی غربالگری سندرم داون با حضور اعضای کارگروه از معاونت‌های بهداشت و درمان برگزار شد.
در این وبینار ابتدا دکتر اشرف سماوات، رئیس اداره ژنتیک وزارت بهداشت به معرفی برنامه، اهداف اصلی اجرا و اقدامات اجرایی لازم در این مقطع پرداخت و دکتر سید حامد برکاتی، مدیر گروه سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت و دکتر نسرین چنگیزی، رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت اهمیت سطح 1 نظام سلامت در آموزش و مشاوره صحیح به مادران باردار و ارجاعات صحیح را بیان کردند.
دکتر مرجان رهنمای فرزامی رئیس آزمایشگاه رفرانس آزمایشگاه جامع سلامت، استانداردسازی آزمایشگاهی در برنامه ساماندهی غربالگری سندرم داون را تشریح کرد و دکتر اسلامی رئیس گروه ارزیابی عملکرد و محاسبه بار بیماری‌های مرکز مدیریت شبکه و دکتر جلال نژاد جواد از معاونت دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان از معاونت درمان وزارت بهداشت، به ترتیب مطالب مرتبط با چگونگی نظارت سطح 1 و 2 و 3 در برنامه ساماندهی را ارائه دادند.
در ادامه دکتر عاطفه باقرصاد، کارشناس اداره ژنتیک به‌مرور فرآیندهای اجرایی در ساماندهی غربالگری سندرم داون پرداخت و این وبینار با پاسخگویی اساتید به پرسش‌های کارشناسان از دانشگاه‌های علوم پزشکی به پایان رسید.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب