پیام تسلیت استاد بهادری برای درگذشت دکتر کاظم آملی

دکتر بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان درگذشت دکتر کاظم آملی فوق تخصص ریه و استاد برجسته گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی تهران را به خانواده، جامعه دانشگاهی و دوستاران ایشان تسلیت گفت.

مرحوم دکتر کاظم آملی

متن پیام تسلیت دکتر بهادری بدین شرح است:

انا لله و انا اليه راجعون
هر چند گذر روزها ، ماه ها و سال ها، اثر ناپایدار خاطره های تلخ و شیرین را کم رنگ می سازد، اما یاد و خاطر دوستان و همکاران عزیز را هیچگاه از یاد ها نخواهد زدود. به ویژه آنهایی که با منش والا و صفات انسانی منحصر بفردی در میان ما بودند و هستند.
زندگی بنایی بس نااستوار و لرزان است و ما چون سایه ای بر پرده ی روزگار به سبکی نسیم خواهیم وزید و چون شمعی به خاموشی خواهیم گرائید.
خبر درگذشت جناب آقای دکتر کاظم آملی فوق تخصص ریه و استاد برجسته گروه داخلی دانشگاه مايه تأثر و تأسف بسيار گرديد.بی شک دوستان، تلاش بي‌وقفه ايشان در ارایه خدمات شایسته به اين مرز و بوم و منش و رفتار ایشان را به عنوان الگویی انسانی و اخلاقی همواره به کار خواهند بست.
به یقین نام و یاد آن استاد گرانقدر در ذهن تمامی دوستداران ایشان و جامعه فاخر دانشگاهی با ناب‌ترین اندیشه‌ها و دستاوردهای علمی و اخلاقی همراه است وخدمت عاشقانه به مردم و صداقت و سلامت نفس این خدمتگذار بسیار ستودنی است. امیدوارم پاداش این خدمات ارزشمند را در جایگاه ابدی خود از ایزد منان دریافت نماید.
اینجانب به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی تهران این ضایعه گران را به خانواده، جامعه دانشگاهی و دوستداران ایشان تسلیت عرض نموده و از ایزد منان برای روح والای آن استاد گرانقدر، آرامش و آمرزش طلب می‌نمایم.
        دکتر مسلم بهادری
رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان

دکتر کاظم آملی، متولد سال ۱۳۰۴ در شهر نجف، فرزند آیت‌الله شیخ محمدتقی آملی از روحانیون بزرگ تهران بود که به دلیل مخالفت با مشروطیت از تهران تبعید شد. در زمان کودکی به‌اتفاق خانواده به ایران بازگشت. تحصیلات ابتدایی را در دبستان بصیرت و دوره متوسطه را در دبیرستان شریف واقع در شهر تهران گذراند و در سال ۱۳۲۴ در کنکور سراسری نفر اول شد و وارد دانشکده پزشکی شد. از سال ۱۳۳۱ در شهر مشهد و از سال ۱۳۳۵ در دانشگاه تهران، به‌عنوان استاد در رشته داخلی ریه به کار تحقیق و تدریس پرداخت. در سال ۱۳۷۴ بازنشسته شد ولی همواره به کار تدریس در دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد تا در مهر 1399 به دیار باقی شتافت. روحش شاد.

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب