پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر، رشادت های جانبازان با صلابت، دلاوریهای رزمندگان غیور و صبر و استقامت خانوده های معظم شهدا، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را به ساحت مقدس حضرت بقیة ا… الاعظم (عج) و مردم ایران تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، متن پیام به شرح زیر است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
یا أیّها الّذین آمنوا هلْ أدلّکمْ على تجارةٍ تنْجیکمْ منْ عذابٍ ألیمٍ *  تؤْمنون باللّه ورسوله وتجاهدون فی سبیل اللّه بأمْوالکمْ وأنْفسکمْ ذلکمْ خیْرٌ لکمْ إنْ کنْتمْ تعْلمون
اى کسانى که ایمان آورده‏ اید آیا شما را به تجارتى راهنمایی کنم که شما را از عذابى دردناک مى ‏رهاند؟ به خدا و فرستاده او بگروید و در راه خدا با مال و جانتان جهاد کنید،
این [گذشت و فداکارى] اگر بدانید، براى شما بهتر است
پایان شهریور ماه و روزهای اول مهر هرسال، یادآور خاطرات پرافتخار هشت سال دفاع مقدس است. دورانی که به نماد مقاومت و سمبل پیروزی بر پیچیده‌ترین وپیشرفته‌ترین ماشین‌های جنگی قدرت‌های نظامی و اقتصادی دنیا در مقابله با ایران اسلامی تبدیل شد.
در عصر حاضر نیز مقاومت، جهاد و ایثار در دانشگاه علوم پزشکی تهران، در همان مسیر دفاع مقدس ولی در سنگرهای آموزش، درمان، بهداشت و پژوهش ادامه دارد.
روزگاری که همکاران پرتلاش دانشگاه در سخت ترین شرایط همه گیری کووید 19 با ارائه خدمات جهادی به بیماران مبتلا به کرونا، زیباترین صحنه های ایثار و گذشت را به نمایش گذاشتند.
ایامی که در زمینه تحقیقات و فناوری شاهد پیشرفتهای چشمگیری از جمله ساخت دستگاه ربات سینا هستیم که کشور عزیزمان را به عنوان دومین سازنده جراح رباتیک در جهان قرار می‌دهد.
سالهایی که با حضور مجرب ترین اساتید و نخبه ترین فراگیرندگان، بهترین نتایج آزمونها و برترین رتبه ها در اکثر رشته ها به دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص دارد.
 با توجه به این افتخارات به جرات می توان گفت که مجاهدت های رزمندگان دفاع مقدس در طول سالهای جنگ تحمیلی به ثمر نشسته و اکنون شاهد افتخارآفرینی و رشد بالنده جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه ها، حتی در زمان اعمال سنگین ترین و ظالمانه ترین تحریمهای دشمنان نظام هستیم.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر، رشادت های جانبازان با صلابت، دلاوریهای رزمندگان غیور و صبر و استقامت خانوده های معظم شهدا، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را به ساحت مقدس حضرت بقیة ا… الاعظم (عج)،  مردم شریف ایران، به ویژه اساتید و اعضای محترم هیات علمی، کارکنان گرامی و دانشجویان عزیز تبریک عرض نموده و توفیق ادامه راه شهیدان را از خداوند منّان مسألت می‌نمایم.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب