در جلسه کمیته پایش و سنجش کیفیت بیمارستان فارابی مطرح شد

پیشنهاد خوب بدهید تا عملیاتی شود

نظارت بر واحدهای بیمارستان بر اساس چک لیست ارزیابی عملکرد و استفاده از پیشنهادهای این واحدها در تدوین برنامه عملیاتی سال 1400 بیمارستان فارابی، مهمترین موضوعات مطرح شده در کمیته سنجش و پایش کیفیت این مرکز بودند.

جلسه کمیته پایش و سنجش کیفیت بیمارستان فارابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته پایش و سنجش کیفیت این بیمارستان صبح چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ با حضور سعید مرادی، مدیر و فریده آژیر، مدیر پرستاری این مرکز به صورت مجازی در اسکای روم برگزار شد.
شیما خاراباف، مسئول واحد بهبود کیفیت بیمارستان فارابی پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کمیته در شش ماهه دوم سال ۹۹ و بیان شرح وظایف کمیته پایش و سنجش کیفیت، درباره پیشنهادهای داده شده از سوی واحدهای بالینی و پشتیبانی و جمع بندی و اصلاح آن ها، از عملیاتی کردن این پیشنهادها در سال ۱۴۰۰ خبر داد. وی گفت: کمیته پایش و سنجش کیفیت یکی از کمیته‌های اصلی است و می‌تواند باعث هماهنگی و یک پارچه سازی فعالیت‌های بهبود کیفیت در کل بیمارستان شود.  
خاراباف در ادامه به چک لیست ارزیابی عملکرد بخش‌های سرپایی و بستری اشاره کرد و اظهار داشت: پیش نویس این چک لیست پس از آماده سازی ارسال شده و نظارت بر عملکرد واحدها بر اساس آن انجام خواهد شد. به همین منظور جلسه‌ای را با حضور مدیر پرستاری و کارکنان این واحد برگزار کردیم. در این جلسه با پیشنهاد مدیر پرستاری برخی موارد مانند کنترل کد گذاری پرونده‌ها و اضافه کردن آن‌ها به چک لیست ارزیابی عملکرد مطرح شد و تصمیم گرفتیم پس از تایید در کمیته پایش و سنجش کیفیت، اجرایی شود.
برنامه عملیاتی بیمارستان فارابی موضوع دیگری بود که مسئول بهبود کیفیت این مرکز به آن پرداخت و افزود: سیاست بیمارستان این است که پیشنهادها درباره تنظیم برنامه عملیاتی توسط واحدهای بیمارستان مطرح شود و این پیشنهادها پس از تایید و بررسی در کمیته‌های مربوطه، عملیاتی خواهد شد. در همین راستا به دنبال اضافه کردن برخی از مسئولان واحدها به کمیته پایش و سنجش کیفیت هستیم.
مدیر بیمارستان فارابی نیز در ادامه صحبت‌های خاراباف درباره استفاده از پیشنهادهای واحدها برای تدوین برنامه عملیاتی بیمارستان، از معاونت‌های آموزشی، پژوهشی و بین الملل خواست تا برنامه‌ها و پیشنهادهای خود برای تدوین این برنامه در این حوزه‌ها را در زمان تعیین شده ارائه دهند.
مرادی همچنین الکترونیکی کردن چک لیست‌های ارزیابی عملکرد و حذف چک لیست‌های کاغذی را یکی دیگر از اهداف بیمارستان فارابی برشمرد و گفت: برای این منظور می‌توان از لپ تاپ یا تبلت استفاده کرد. زیرا با توجه به هزینه‌ها منطقی نیست که هر روز و در هر شیفت کاری از چک لیست‌های کاغذی استفاده شود.  
پیگیری اجرای مصوبه‌های در حال انجام  کمیته پایش و سنجش کیفیت پایان بخش کار این جلسه بود.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب