معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران:

کارانه مبتنی بر عملکرد پرستاران اوایل هفته آینده پرداخت خواهد شد

دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد کارانه مبتنی بر عملکرد پرستاران در اوایل هفته آینده و قبل از روز پرستار پرداخت خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و روز پرستار به مطالبه پرستاران در دیدار با مقام معظم رهبری و مسئولان وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: پرستاران در این دیدارها درخواست کردند که کارانه آنان بر مبنای عملکردشان باشد و صرفا تابعی از عملکرد پزشکان در بیمارستان ها نباشد که مطالبه به جایی بود.
وی با بیان اینکه سازوکارهای این طرح برنامه ریزی شده است و در مسیر اجرا  قابل اصلاح و تعدیل نیز هست افزود: این پرداختی ها در بسیاری از دانشگاه ها انجام شده است و در دانشگاه علوم پزشکی تهران در اوایل هفته آینده پرداخت خواهد شد.
دکتر ناطقی دلیل تاخیر در پرداخت ها را تفاوت دانشگاه علوم پزشکی تهران با سایر دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه های دیگر در حال تسویه کارانه سال گذشته هستند اما با درایت ویژه معاونت توسعه دانشگاه، پرداختی های کارانه پرستاران و پزشکان در 5 سال گذشته فاصله کمتری داشته است.
معاون درمان دانشگاه از نیروی انسانی به عنوان اولویت اول دانشگاه یاد کرد و گفت: در حال حاضر کارانه همکاران تا شهریور 1401 پرداخت شده است که در بین دانشگاه های دیگر، کمترین زمان پرداختی کارانه بوده است.
وی افزود: وزارت بهداشت میانگین 2 تا 2.2 برابر کارانه را به صورت علی الحساب در نظر گرفته است و این سوال را برای همکاران ما به وجود آورده که پرداختی های آن ها به توجه به «به روز بودن» دانشگاه علوم پزشکی تهران چگونه خواهد یود.
دکتر ناطقی با بیان اینکه پرداختی کارانه های پرستاران در بسته جدید،  نیازمند گرفتن استعلام از وزارت بهداشت است افزود: این پرداختی ها علی الحساب است و این بسته اصلاح خواهد شد.
معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه برخی از بیمه ها این موضوع را نپذیرفته اند اما با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به زودی این مساله اجرایی خواهد شد گفت: با تعیین تکلیف شدن وزیر کار و تامین اجتماعی، به زودی موافقت این وزارت خانه کسب خواهد شد ولی وزارت بهداشت برای اینکه پرداختی ها معطل نشود با اعتبارات خودش و بدون کمک برخی بیمه ها این پرداختی ها را انجام خواهد دادو در آینده با بیمه ها تسویه خواهد کرد

الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

فیلم بردار
تدوین گر

فیلم ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب