کارگاه اصول و فرایندهای مالکیت فکری به میزبانی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم برگزار شد

در راستای ارتقای دانش اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و اعضای تیم های فناور مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت پژوهشگاه، کارگاه اصول و فرایندهای مالکیت فکری توسط مدیریت توسعه فناوری و ارتباط با صنعت برگزار شد.

کارگاه مالکیلت فکری

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، دکتر عطاءاله پورعباسی مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت پژوهشگاه در این کارگاه که سه شنبه 7 آذر 1402 با حمایت کانون مدیریت دارایی های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری در محل پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه برگزار شد، ضمن بیان اهمیت مباحث مرتبط با مالکیت فکری گفت: توسعه کسب و کارهای دانش بنیان در کشور و بالطبع آن مباحث حقوقی که در این حوزه مطرح می گردد، ایجاب می کند تا اساتید و پژوهشگرانی که قصد ورود به این حوزه را دارند، علاوه بر حوزه های تخصصی، دانش خود را درخصوص مباحث حقوقی و فنی مرتبط با  شرکت های فناور ارتقا دهند.
مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت پژوهشگاه  ضمن اشاره به برنامه های این مدیریت برای توانمندسازی اساتید، کارکنان و دانشجویان پژوهشگاه گفت: شناخت مبانی مالکیت فکری و انواع دارایی های فکری، آشنایی با کلیات اختراعات، با رویکرد ویژه به حوزه علوم پزشکی از مباحثی بود که در این کارگاه مطرح شد.
دکتر پورعباسی در ادامه افزود: همچنین شرکت کنندگان کارگاه، ضمن آشنایی با پایگاه داده های مهم اختراعات، کلیاتی درخصوص کاربرد و تحلیل اختراعات و کاربرد آن در پژوهش های فناورانه آموختند. وی افزود: آشنایی با مسیرهای ثبت اختراع در داخل و خارج از کشور نیز از دیگر مباحثی بود که در این کارگاه آموزش داده شد.
مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت با بیان اینکه کارگاه با استقبال خوبی از طرف همکاران پژوهشگاه روبرو شده است، عنوان کرد: در حال حاضر 10 شرکت و هسته فناور در مرکز رشد فناوری های سلامت، قمر پژوهشگاه علوم غدد  و متابولیسم مستقر هستند.
وی افزود: امیدواریم با برگزاری رویدادهای تعاملی و آموزشی بیشتر، ضمن ارتقای آگاهی همکاران محترم در زمینه مباحث مرتبط با نوآوری و فناوری، بسترهای ورود و موفقیت این عزیزان در کسب و کارهای دانش بنیان را بیش از پیش فراهم کنیم.

فیروزه  حاجی پور
تهیه کننده:

فیروزه حاجی پور

تصاویر

کارگاه مالکیلت فکری کارگاه مالکیلت فکری کارگاه مالکیلت فکری کارگاه مالکیلت فکری
تنظیمات قالب