23 سال پیگیری مجدانه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای آغاز پروژه ملی

گسترش خدمات درمانی در مناطق جنوبی تهران با احداث «ساختمان جدید بیمارستان بهارلو»

با تلاش و پیگیری‌های طولانی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران و پس از 23 سال در راستای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به هم‌وطنان گرامی احداث ساختمان جدید بیمارستان بهارلو در زمین متعلق به شرکت نفت در ضلع شمالی بیمارستان فعلی بهارلو کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، با پیگیری‌های رئیس دانشگاه و تیم معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع و همکاری معاونت درمان و مسئولان بیمارستان بهارلو محل احداث ساختمان جدید بیمارستان بهارلو در زمینی که متعلق به شرکت نفت بود؛ تحویل دانشگاه داده شد. 
بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان بیمارستان‌های مرجع کشوری وظیفه ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی به بیماران اعزامی از سراسر کشور را به عهده دارند. مرکز آموزش و درمانی بهارلو به‌عنوان مرز پایانی مراکز درمانی دولتی در جنوب تهران، با قدمتی حدود ۸۵ سال به مردم شریف و محروم جنوب استان تهران ارائه خدمت می‌کند.
باتوجه‌به محدودیت شدید فضای فیزیکی بیمارستان، فرسودگی بنای موجود، نبود امکان ساخت بخش‌های جدید، افزایش روزافزون تعداد مراجعه کنندگان و پوشش سایر مناطق جنوبی تهران (مانند منطقه ۱۹ که فاقد بیمارستان دولتی است)؛ از سال ۱۳۷۹ مسئولان دانشگاه متقاضی احداث بیمارستان جدید در زمین متعلق به شرکت نفت بوده‌اند.
با پیگیری مجدانه مسئولان دانشگاه به ویژه دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه و حمایت قاطع دکتر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مهندس جواد اوجی وزیر نفت قفل چندین ساله این پروژه باز شد و تلاش‌ها به ثمر رسید و در 20 شهریور 1402 هم‌زمان با تحویل ساختمان درمانگاه بهار بیمارستان بهارلو و یک‌طبقه از ساختمان گل به وزارت نفت، این زمین برای آغاز عملیات اجرایی پروژه تحویل دانشگاه و شرکت مجری شد؛ این پروژه ملی نویدبخش گسترش خدمات درمانی در مناطق محروم شهری است.
توضیح اینکه بیمارستان جدید بهارلو در زمینی به مساحت  7 هزار و 700 مترمربع با 330 تخت بستری در 5 سال احداث خواهد شد.

الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب