هم‌اندیشی وزارت بهداشت با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

اعلام حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تامین نیروی انسانی و تکمیل تجهیزات پزشکی کلان بیمارستان حضرت مهدی (عج)

معاونان درمان و توسعه وزارت بهداشت با حضور در کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج)، ضمن اعلام حمایت از این پروژه بزرگ درمانی کشور به‌منظور رفع چالش‌های مربوط به تامین نیروی انسانی و تکمیل تجهیزات پزشکی آن، قول مساعدت دادند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دوشنبه 5 تیر 1402 دکتر سعید کریمی معاون درمان و دکتر بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در نشستی فوق‌العاده با دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه، دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه و دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی و سایر همراهان باهدف رفع چالش‌های بیمارستان حضرت مهدی (عج) هم‌اندیشی و تبادل‌نظر کردند.  
دکتر کریمی از بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) به‌عنوان یک ابر پروژه یادکرد و حمایت از آن را وظیفه وزارت بهداشت دانست و در ادامه افزود: ما در وزارت بهداشت حتماً از این پروژه حمایت می‌کنیم، چراکه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و بیمارستان حضرت مهدی (عج) پذیرای بیماران از سراسر کشور هستند. وجود پاره‌ای مشکلات اعم از نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی در پروژه‌هایی به این بزرگی طبیعی است. در این جلسه ازنظر تامین نیروی انسانی توافقات بسیار خوبی شد و در بحث تجهیزات پزشکی هم ما در معاونت درمان وزارت بهداشت چه از گذشته و چه در ادامه همکاری لازم را خواهیم داشت.
وی در ادامه با اظهار امیدواری از شکل‌گیری چنین بیمارستانی گفت: خوشبختانه خدمات درمانی در این مرکز به‌خوبی در حال ارائه است. شیرینی آن برای مردم و باقیات و صالحات آن برای همه‌کسانی است که در حوزه بهداشت و درمان کشور زحمت می‌کشند.  
در ادامه دکتر ناطقی معاون درمان دانشگاه در حاشیه این جلسه مهمترین ملزومات افزایش بهره وری این مرکز را تشریح کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله بیمارستان تأمین نیروی انسانی است که مقرر شد، با همکاری وزارت بهداشت تسهیلاتی  در زمینه جذب نیروهای جدید در اختیار دانشگاه قرار گیرد که امیدوارم با جذب نیروهای تازه نفس، بخش قابل توجهی از مشکلات بیمارستان برطرف شود.
 دکتر ناطقی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد تجهیزات موردنیاز این مرکز تامین شده است افزود: وزارت بهداشت در زمینه تهیه کامل تجهیزات نیز قول همکاری داده است.
 معاون درمان دانشگاه از فعال سازی بخش های بستری بیشتری در 2-3 ماه آینده خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته برخی از مشکلاتی که در اورژانس وجود دارد نیز برطرف می شود. 
در ابتدای این نشست نیز دکتر اینانلو ضمن خوشامدگویی به حاضرین تصریح کرد: بیمارستان حضرت مهدی(عج) یکی از بیمارستان‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) است. سپس درباره این بیمارستان تازه به بهره‌برداری رسیده‌شده به صورت خلاصه توضیح داد.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب