هم‌اندیشی هیئت‌رئیسه و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده توانبخشی با دانشجویان دکترای تخصصی این دانشکده

دکتر هادیان در نخستین نشست هم‌اندیشی هیئت‌رئیسه و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده توانبخشی با دانشجویان دکترای تخصصی این دانشکده گفت:دانشجویان دکترای تخصصی، همکاران دانشکده هستند و بایستی برای اعتلای دانشکده همانند اعضای هیئت علمی به ارائه خدمات بالینی در کنار انجام امور پژوهشی و آموزشی بپردازند.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در این نشست که باهدف تبیین سیاست‌های کلی دانشکده و اهمیت نقش دانشجویان دکترای تخصصی در نیل به این اهداف به‌عنوان دستیاران بالینی، آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت‌علمی و همچنین شناسایی مسائل و چالش‌های دانشجویان دکترای تخصصی در این حوزه‌ها برگزار شد؛ دکتر محمدرضا هادیان، رئیس دانشکده بابیان اینکه پذیرش دانشجویان این دانشکده در دوره دکترای تخصصی به صورت بالینی است گفت: دانشجویان دکترای تخصصی، همکاران دانشکده هستند و بایستی برای اعتلای دانشکده همانند اعضای هئیت علمی به ارائه خدمات بالینی در کنار انجام امور پژوهشی و آموزشی بپردازند.
رئیس دانشکده در ادامه تصریح کرد: پذیرفته‌شدگان دوره دکترای تخصصی در فرایند تحصیل در این دوره و پس از دانش‌آموختگی، مرجعیت علمی و بالینی در رشته‌های تخصصی خود را کسب می کنند و این توانمندی به دست نمی‌آید مگر در انجام صحیح تمامی وظایف محوله مشخص‌شده در آئین‌نامه.
وی با اشاره به سیاست و راهبرد دانشگاه برای حضور این دانشکده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه باهدف حضور در بالین و بازتوانی بیماران و با بیان اینکه در آینده نزدیک همکاری با دیگر بیمارستان‌های تابعه دانشگاه نیز توسعه خواهد یافت بر ضرورت حضور تمام وقت دانشجویان دکترای تخصصی در کنار اعضای هیئت‌علمی به‌عنوان همکاران و دستیاران دانشکده در بیمارستان‌ها تاکید کرد.دکتر آزاده شادمهر معاون بین‌الملل دانشکده نیز با به اشاره نشست آتی وزیر بهداشت افغانستان با هدف ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در مقاطع مختلف فیزیوتراپی و تربیت نیروی انسانی هیات علمی برای افغانستان در هفتمین مجمع جهانی سلامت در جزیره کیش ضمن تاکید بر حمایت معاونت بین‌الملل دانشگاه از برنامه‌های بین‌الملل این معاونت اظهار داشت: در تمامی برنامه‌ها و ماموریت های چهارساله این معاونت در خصوص حضور و بهره‌وری علمی و تخصصی دانشجویان مقطع دکترای تخصصی به عنوان دستیاران دانشکده پیش بینی و برنامه‌ریزی‌شده است و درواقع با حضور موثر دانشجویان، برنامه های بین الملل ثمرات بیشتری خواهد داشت.
در بخشی از نشست دکتر علیائی معاون آموزشی دانشکده به بیان برخی از مواد و مفاد آئین‌نامه دکترای تخصصی پرداخت. وی با بیان اینکه زمان حضور دانشجویان این مقطع طبق ضوابط آئین‌نامه دکترای تخصصی همانند عضو هیئت‌علمی تمام وقت است  گفت: دريافت کمک‌هزینه تحصيلي و سایر مزاياي دانشجويي در پايان هرماه منوط به صدور گواهي حضور تمام وقت به انجام وظايف محوله از طرف گروه آموزشي ذی‌ربط است.
وی با این توضیح که دانشجویان دکترای تخصصی بدون درنظر گرفتن نوع پذیرش(آزاد، شهریه پرداز، خودگردان) همانند اعضای هیئت‌علمی دارای وظایف آموزشی، پژوهشی، بالینی و اجرایی هستند، از مدیران گروه‌های آموزشی خواست ضمن رعایت مقررات، بر حسن اجرای آن توسط دانشجویان نظارت ویژه صورت گیرد.
دکتر علیائی در بخشی از سخنانش درباره تعداد پایان‌نامه‌هایی كه هر استاد راهنما می‌تواند همزمان هدايت آنها را بر عهده داشته باشد، تعداد دانشجویان دکترای تخصصی هر عضو هیئت‌علمی مطابق و قوانین و مقررات آئین‌نامه و ضرورت تحویل برگه ماموریت آموزشی دانشجویان به این معاونت قبل از شروع سال تحصیلی صحبت کرد.
در ادامه نشست دکتر حسین باقری، مدیر گروه فیزیوتراپی ضمن تاکید بر درج تمامی فعالیت های آموزشی، پژوهشی، بالینی و اجرایی در لاگ بوک به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه تکمیل عناوین لاگ بوک و ضرورت پیوست شدن مستندات مربوط به آن ازجمله مستندات مربوط به شرکت در کنگره‌ها، پذیرش مقالات، مشارکت در ارائه دروس به دانشجویان مقاطع دیگر پرداخت.
در پایان اعضای حاضر در این نشست ضمن بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل مطرح شده به بیان مشکلاتشان در حوزه‌های مختلف پرداختند.محمد جواهریان، دانشجوی دکترای تخصصی فیزیوتراپی با اشاره به برگزاری هفتمین مجمع جهانی سلامت در جزیره کیش، برگزاری این مجمع را فرصتی مغتنم برای ایجاد و تصویب زیر شاخه توانبخشی برای کمک در زمینه تحقیقات و سیاست‌گذاری بین‌الملل در حوزه‌های رشته های مختلف دانشکده توانبخشی دانست.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه افرادی که خارج از برنامه های آموزشی توانبخشی هستند نبایستی به عنوان پسادکترای حوزه توانبخشی در دانشگاه فعالیت کنند از اعتراض جمعی از دانشجویان به حوزه ریاست و معاونت آموزشی دانشگاه در این خصوص خبر داد و از اعضای هئیت رئیسه و اعضای هئیت علمی دانشکده درخواست کرد آنان نیز رایزنی های لازم را انجام دهند.

وی همچنین به ارائه نکاتی در خصوص تکمیل آیتم ساعات حضور لاگ بوک پرداخت که مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
 نحوه استفاده از پایان‌نامه‌ها، دسترسی به اینترنت، مسائل اداری، پژوهشی و فضای فیزیکی از ازجمله دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

خبرنگار و عکاس: لیلا روستا

کلمات کلیدی
لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا

تنظیمات قالب