آخرین جلسه آموزش خبرنویسی و نقد خبر برای رابطین روابط عمومی دانشگاه در سال 97 برگزار شد

در آخرين جلسه از دوره‌ تخصصی آموزش خبرنویسی و نقد خبر در سال 97 دو نرم‌افزار کاربردی ویرایش عکس و خبر به رابطین روابط عمومی دانشگاه آموزش داده شد.

گالری عکس
در این نشست که روز شنبه 11 اسفند 97 با حضور مسئولان روابط عمومي و رابطين خبري واحدهاي تحت نظر دانشگاه در سالن جی 6 سازمان مرکزی دانشگاه تشكيل شد، ابتدا مهدي گلپايگاني، سردبير واحد خبري روابط عمومي دانشگاه، دو نرم‌افزار ویرایش عکس «Microsoft office Picture manager» و نرم‌افزار ویرایش متن «ویراستیار» را آموزش داد.
در ادامه ضمن نقد و بررسی چند خبر تولیدشده در واحدها، نکاتی هم درباره نحوه گرفتن عکس در جلسات ارائه و به پرسش‌های رابطین پاسخ داده شد.
در این جلسه همچنین نکات مهم در نوشتن تیتر، لید و متن خبر مرور شد.
سردبير واحد خبري روابط عمومي دانشگاه با اشاره به اهميت برپايي اين‌گونه جلسات گفت: این دوره‌های آموزشی با تأکید مدیریت روابط عمومی دانشگاه و باهدف افزايش توانمندي‌هاي رابطين براي توليد اخبار درسایت مطابق با استاندارد خبری برگزار می‌شود و طوری برنامه‌ریزی‌شده تا حداقل ماهی یک‌بار همکاران در کنار هم به رفع اشکال در بارگذاری خبر بپردازند و با خبرنویسی پیشرفته آشنا شوند.
وی کیفیت نگارش اخبار در سایت را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: سایت اخبار دانشگاه علوم پزشکی تهران باید همانند خود دانشگاه نمونه باشد و ما باید در این مسیر حرکت کنیم.
در پایان اين نشست صميمي، تعدادي از رابطين واحدهاي تابعه نظرات خود را برای بهبود اخبار سایت مطرح کردند و تداوم برگزاري جلسات نقد خبر را خواستار شدند.
توضیح اینکه؛ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای توانمندسازی کارکنان روابط عمومی ستاد و واحدها در چند نوبت کارگاه‌های آموزشی تشریفات، عکاسی، خبرنویسی، تدوین فیلم و کلیپ سازی و... را برگزار کرده است.
خبرنگار: الهام علی
عکاس: نسیم اخگر

الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تنظیمات قالب