ادامه فعالیت‌های علمی و آموزشی آزمایشگاه پیش‌بالینی در دوران کرونا به صورت مجازی

روند فعالیت آزمایشگاه پیش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شرایط این روزها با برگزاری وبینارهای علمی تخصصی پیگیری می شود.

به گزارش روابط عمومی آزمایشگاه پيش‌بالینی دانشگاه، این آزمایشگاه به منظور تطبیق فعالیت‌های علمی و آموزشی خود با شرایط این روزها کارگاه‌ها و سخنرانی‌های آموزشی خود را به صورت وبینارهای آنلاین برگزار خواهد کرد. 
با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا شرایط جدیدی بر سیستم علمی، آموزشی کشور تحمیل کرد اما باعث توقف تولید و گسترش آن نخواهد شد؛ آزمایشگاه پيش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در همین مسیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سلسله سخنرانی‌های علمی با محوریت‌ علوم مرتبط با مطالعات تصویربرداری پیش‌بالینی را در برنامه‌های ماهانه‌ی خود قرار داد. 
وبینار كارگاه فشرده آشنايی با انواع روش‌هاى تصويربردارى پيش‌بالينى در ٢٧ فروردین 99 برگزار شد که این کارگاه به نحوه عملکرد هر یک از سیستم‌های تصویربرداری و آشنایی با اصول تصویربرداری PET ،Optic ،SPECT ،CT ،MRI ،Ultrasound و کاربرد آن‌ها در تحقیقات پیش‌بالینی و همچنین اصول کار با حیوانات آزمایشگاهی اشاره داشت. 
اين كارگاه به صورت ماهانه توسط آزمایشگاه پيش‌بالینی برگزار خواهد شد كه در اولين رويداد با استقبال خوبی روبرو شد و محققان مقاطع مختلف در اين كارگاه حضور داشتند. دیگر برنامه‌های اردیبهشت‌ ماه نیز سلسله وبینارهای سخنرانی علمی در چهارشنبه هر هفته توسط اساتید برجسته در زمینه‌های تحقیقاتی و کاربردی است که می‌تواند جبران عدم حضور فیزیکی دانشجویان و محققان این رشته‌ها باشد.

 

محمد رجبی
تهیه کننده:

محمد رجبی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب