دکتر محمودرضا سرزعیم:

بخش پیوند قلب بیمارستان شریعتی همچنان رکورددار پیوند قلب در کشور است

نخستین بیمار نیازمند پیوند قلب، پس از دوره‌ کرونا و با بازگشایی مجدد بخش پیوند قلب، با موفقیت جراحی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، با بازگشایی مجدد بخش پیوند قلب بیمارستان شریعتی، دکتر محمودرضا سرزعیم فوق تخصص جراحی قلب این بیمارستان، نخستین بیمار نیازمند پیوند قلب را با موفقیت جراحی کرد.
در مصاحبه‌ ای که روابط عمومی بیمارستان شریعتی به همین منظور با دکتر سرزعیم انجام داد، وی ابتدا به تاریخچه پیوند قلب در بیمارستان شریعتی  اشاره کرد و گفت: راه‌ اندازی این بخش توسط استاد ماندگار در سال ۱۳۶۹ انجام شد و در سال ۱۳۷۱ اولین پیوند قلب در این بیمارستان انجام شد. پس‌ ازآن هم تاکنون بیش از ۲۵۰ پیوند قلب در این بخش انجام‌ شده که هنوز هم با تمام تعطیل شدن‌ های مکرری که به دلیل کرونا در بخش پیوند قلب پیش آمد همچنان بیمارستان شریعتی رکورددار پیوند قلب در کشور است.
دکتر سرزعیم افزود: ما تا سال ۱۳۸۲ تنها مرکز پیوند قلب در کشور بودیم و همواره اینجا محلی برای آموزش جراحان، متخصصان بیهوشی و کارکنان و پرستاران عضو تیم پیوند قلب بوده، حتی جراحانی که امروز در موضوع پیوند قلب در کشور افراد شناخته‌ شده‌ ای هستند، موفقیت و مهارت خودشان را مدیون آموزش‌ هایی می‌ دانند که در اینجا یاد گرفته‌ اند.
دکتر سر زعیم تخصصی بودن بخش پیوند قلب را در بیمارستان شریعتی یکی از تفاوت‌ های عمده این مرکز با دیگر مراکز دانست و گفت: همه پرفیوژنیست ها، جراحان و پرستاران ما با پیوند قلب آشنا هستند و این جراحی بدون هیچ مشکلی و طبق روال عادی انجام می‌ شود درحالی‌ که در دیگر مراکز، پیوند قلب خدمتی فرعی محسوب می‌ شود.
رئیس تیم جراحی پیوند قلب بیمارستان شریعتی درباره آمادگی بخش برای آغاز پیوند‌ها و بازگشایی دوباره گفت: به دلیل اقبال مردم به این مرکز برای انجام پیوند، لیست انتظارمان طولانی است. در ماه‌ های اخیر که بخش باز نبود بیماران را به مراکز دیگر معرفی می‌ کردیم. در ایام کرونا هم این بیماران با مشکلات زیادی مواجه بودند. یکی از مشکلات این بود که در ایام کرونا مراکز درمانی بیماران شهرستانی را پذیرش نمی‌ کردند و این بیماران حتی برای کوچک‌ ترین مشکل باید به تهران مراجعه می‌ کردند. خوشبختانه در هفته‌ های اخیر با حمایت‌ های دکتر مهر پور و دکتر جعفری پروسه پیوند را شروع کردیم و اولین پیوندمان هم با موفقیت انجام شد و پرستاران و همکاران بخش پیوند باروحیه‌ ای قوی‌ تر آماده خدمت هستند.
 
 
 
 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد

تصاویر

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

سید مهدی ایلبیگی

سید مهدی ایلبیگی

01/12/16 - 11:01

خداوند به ایشان سلامتی بدهد ...یکی از دکترهای دلسوز مملکت هستن...نظیر ایشان خیلی کم هستن

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
علی سلیمان فلاح

علی سلیمان فلاح

02/08/14 - 08:27

خدا حفظشون کنه، بعد از خدا امید ما به ایشون و کادرشون هستش انشالله دولت هم از امثال این دکترها حمایت لازم رو داشته باشن

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب