برای نخستین بار در سطح دانشگاه برگزار شد؛ جشنواره بین‌المللی فرهنگی- دانشجویی با عنوان «دمنوش ملل» در دانشکده توانبخشی

جشنواره «دمنوش ملل» به عنوان نخستین رویداد بین‌المللی فرهنگی- دانشجویی دانشگاه در دانشکده توانبخشی با حضور دانشجویان بین‌الملل، مسئولان معاونت بین‌الملل دانشگاه و دیگر واحدهای بین المللی دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، جشنواره بین‌المللی فرهنگی- دانشجویی با عنوان «دمنوش ملل» با مشارکت دانشجویان بین‌الملل و ایرانی برای نخستین بار در سطح دانشگاه توسط  اعضای کمیته فعالیت‌های بین‌المللی دانشکده توانبخشی و با همکاری معاونت بین‌الملل این دانشکده روز سه‌شنبه 28آبان 98 برگزار شد.
در این جشنواره دانشجویان بین‌الملل این دانشکده از 9 کشور هند، ایران، پاکستان، لبنان، سوریه، عراق، زامبیا، نیجریه و موریس و دانشجویان ایرانی باهدف تبادل و تعامل فرهنگی، تقویت دوستی، همدلی و همچنین تقویت و تبادل زبان(Language Exchange) دانشجویان بین‌الملل و ایرانی با ارائه نوشیدنی‌های مخصوص کشور خود و همچنین عرقیجات از شرکت‌کنندگان پذیرایی کردند.
در این جشنواره، دانشجویان بین‌الملل در فضاهای اختصاص داده شده برای ارائه دمنوش مختص کشور خود، با هدف ایجاد زمینه تعامل و گفتگو با ارائه عکس و پوسترهای مختلف و معرفی فرهنگ، شخصیتهای برجسته و اماکن دیدنی کشور خود و همچنین به اجرای مسابقه ازجمله مسابقه بهترین نقاشی پرچم کشورشان، روبیک، دارت و...  پرداختند که در پایان مراسم به برندگان هر رقابت جایزه‌ای اهدا شد.  
در طول برگزاری این جشنواره که با استقبال بسیار خوب دانشجویان بین‌الملل سایر دانشکده های دانشگاه ازجمله دانشجویان بین‌الملل دانشکده‌های پزشکی، داروسازی ، پرستاری و ... همچنین دانشجویان ایرانی مواجه شد، امیرحسین شمسی اردکانی دانشجوی ایرانی عضو کمیته فعالیت‌های بین‌المللی این دانشکده پس از معرفی کشورهای دانشجویان بین‌الملل این دانشکده و پخش سرودهای ملی آنان با  شرکت‌کنندگان به زبان فارسی و انگلیسی مصاحبه و نظر آنان را در خصوص برگزاری جشنواره و دمنوش های ارائه‌شده جویا شد.
دکتر محمدرضا هادیان رئیس دانشکده با اشاره به اینکه بیش از 20 درصد از کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی در برخی از رشته های این دانشکده را دانشجویان بین الملل تشکیل می دهند اظهار داشت: دانشکده توانبخشی در راستای انجام فعالیت های مرتبط با تحقق سیاست بین المللی سازی دانشگاه و با هدف افزایش تعامل میان دانشجویان ایرانی و بین الملل به عنوان دانشکده پیشگام اقدام به برگزاری رویداد بین المللی فرهنگی – دانشجویی کرده است. وی در ادامه اظهار امیدواری کرد برگزاری رویدادهای این‌چنینی در دانشگاه و دانشکده تداوم داشته باشد .
دکتر آزاده شادمهر معاون بین‌الملل دانشکده نیز ضمن تشکر از اعضای کمیته و حمایت رئیس دانشکده برای برگزاری این رویداد، برگزاری این رویداد را علاوه بر ایجاد و تقویت تعامل دانشجویان بین‌الملل و ایرانی، فرصتی مناسب برای بالفعل کردن ظرفیت‌های دانشجویان بین‌الملل و ایرانی و افزایش مشارکت و تبادل فرهنگی میان دانشجویان ونهایتاً انجام پروژه‌های مشترک علمی و تحقیقی با مشارکت دانشجویان از ملیت های مختلف دانست.
در پایان نیز از اعضای کمیته با اهدای جوایزی به‌رسم یادبود قدردانی شد.
توضیح اینکه دکتر الهه متوسلی معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر امیرحسین معماری مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل و دکتر میرزایی مسئول واحد جذب و بازاریابی بین‌الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه و همچنین دکتر سیلانی معاون بین‌الملل دانشکده پرستاری مامایی حضور داشتند. همچنین در بخشی از این جشنواره نمایندگانی از سفارت پاکستان از غرفه کشور پاکستان بازدید و با مسئولان دانشگده دیدار و گفتگو کردند.
خبرنگار و عکاس:لیلا روستا  

 

لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا

تنظیمات قالب