در کنفرانس هفتگی گروه چشم پزشکی دانشگاه مطرح شد؛

بررسی نحوه اداره بیهوشی سالمندان در جراحی های چشم 

کنفرانس هفتگی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور اعضای هیئت علمی، فلوها و دستیاران این گروه در بیمارستان فارابی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، کنفرانس هفتگی گروه چشم پزشکی دانشگاه صبح روز دوشنبه 31 تیر 1398 در این بیمارستان  برگزار شد.
در این کنفرانس ابتدا دکتر عبداله هادی، دستیار سال چهار چشم پزشکی بیمارستان فارابی به دفاع از پایان نامه خود پرداخت و پس از آن دکتر حسام هاشمیان، فوق تخصص قرنیه و عضو هیئت علمی گروه چشم و دکتر کیوان رضایی، دستیار چشم پزشکی این بیمارستان در ارتباط با Decentered Ablation مباحثی را ارائه کردند.
در ادامه دکتر مهدی صنعت کار، متخصص و عضو هیئت علمی بیهوشی بیمارستان فارابی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان و اهمیت اداره بیهوشی این گروه سنی در جراحی های چشم گفت: همانطور که می دانید بیشتر جمعیتی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند در دو طیف سنی اطفال و سالمند قرار دارند. طبق بررسی های انجام شده در ایالات متحده در سال 1900 امید به زندگی در مردان 48 و در زنان 51 سال بود که در حاضر به 75 سال رسیده است. 
دکتر صنعت کار با اشاره به هزینه های درمانی که به سالمندان اختصاص داده می شود افزود: زمانی که جمعیت سالمندان افزایش پیدا می کند قطعا نیاز به یک سری خدمات بهداشتی و درمانی نیز افزایش می شود. اهمیت این موضوع در رشته بیهوشی نیز باعث ایجاد زیر مجموعه ای به نام Geriatric Anesthesiology شده است. 
وی با اشاره به ابتلای سالمندان به بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی عروقی در هنگام مراجعه به مراکز درمانی اظهار داشت: به دلیل وجود بیماری های زمینه ای، ریسک جراحی های چشم در سالمندان کم نیست. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که بحث ناشتا بودن طولانی مدت سالمندان پیش از جراحی نیز مطرح شود. به خصوص در مواردی که جراحی با تاخیر انجام می شود.. بنابراین باید به نحوه اداره بیهوشی سالمندان در اتاق های عمل توجه ویژه داشت.
مصرف دارو پیش از جراحی، بیهوشی عمومی و موضعی و کنترل فشار خون قبل و هنگام جراحی های چشم در سالمندان از دیگر موضوعاتی بود که دکتر صنعت کار به آن ها اشاره کرد.

خبر و عکس: سیدعباس قاضی میرسعید

معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي

تنظیمات قالب