برگزاری اولین نشست مشترک مسئولان مجله انگلیسی زبان توانبخشی نوین Journal of Modern Rehabilitation, JMR در سال ۹۷

اولین نشست مشترک مسئولان مجله انگلیسی توانبخشی نوین با حضور دکتر محمدرضا هادیان مدیرمسئول، دکتر غلامرضا علیایی سردبیر و سهیلا دولتی کارشناس مسئول مجله روز چهارشنبه دوم خرداد ماه در دفتر ریاست این دانشکده برگزار شد.

 در این نشست که با هدف تعیین رویکرد مجله توانبخشی نوین (JMR) در نشر مقالات با توجه به سیاستهای نوین دانشگاه و دانشکده توانبخشی در خصوص ارتقای‌ ‌سطح‌ کیفی‌ نشریات برگزار شد؛ دولتی کارشناس مسئول مجله ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نشریه به بیان مهمترین مباحث مطرح شده در جلسه اخیر سردبیران دانشگاه پرداخت.
وی مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه را ارتقا نرم افزار OJS مجلات انگلیسی دانشگاه، فراهم شدن زمینه الکترونیک آرشیو مقالات مجلات، ایجاد سامانه مشابهت یاب(Plagiarism)، اخذ doi برای مقالات دانشگاه و نمایه شدن مجلات دانشگاه در ebsco عنوان کرد.
دکتر هادیان مدیرمسئول مجله با بیان اینکه هدف اصلی از  چاپ این مجله،  فراهم آوردن بستری مناسب برای  ارایه تازه ترین دستاوردهای پژوهشی در حوزه علوم توانبخشی و حوزه های مرتبط نظیر نوروساینس،
بیومکانیک و حوزه های بازتوانی شناختی است، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت انتشار مقالات تحقیقاتی و بالینی همه رشته های توانبخشی از بهترین مقالات داوری شده در دومین کنگره بین المللی و بیست و نهمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران و شانزدهمین همایش گفتاردرمانی ایران برای انتشار در مجله استفاده خواهد شد.
دکتر علیایی سردبیر مجله نیز در بخشی از سخنانش با اشاره به اهمیت نمایه شدن مجله در پایگاههای اطلاعاتی دنیا با هدف رویت پذیری و امکان استناد دهی؛ بر ضرورت تسریع بررسی و داوری مقالات و همچنین منظم بودن دوره ی انتشـار و نشر به موقع مجله به عنوان یکی از مهمتریـن معیارهـای نمایـه سـازی مجلات در پایـگاه های اطلاعاتی  تاکید کرد.
در پایان جلسه دکتر هادیان با اشاره به همکاری اساتید برجسته و پذیرش همکاری انجمن های علمی-تخصصی رشته های توانبخشی کشور با این فصلنامه اظهار امیدواری کرد: انتشار مقالات این مجله در پیشبرد بیش از پیش اهداف جامعه توانبخشی کشور گام های موثری را فراهم آورد.
کلمات کلیدی
لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا

تنظیمات قالب