برگزاری جلسه آموزشی و استقرار غرفه جوانی جمعیت ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان اسلامشهر

کارشناس برنامه جوانی جمعیت شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر از برگزاری جلسه آموزشی و استقرار ایستگاه اطلاع‌رسانی در راستای برنامه هفته جمعیت در دانشگاه پیام نور این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و  درمان اسلامشهر، مریم دریائی پور، کارشناس برنامه جوانی جمعیت شبکه در خصوص این برنامه گفت: تمام افرادی که در شرف ازدواج هستند در مورد همسر آینده و ویژگی‌هایی که دوست دارند وی داشته باشد بسیار فکر می‌کنند. حتی برخی آن‌قدر به این مسئله اهمیت می‌دهند که در مورد ویژگی‌های همسر مناسب تحقیق هم می‌کنند و درنهایت با توجه به نگرش و علایقشان ویژگی‌های به‌دست آمده را به ترتیب اولویت دسته‌بندی می‌کنند.
وی در ادامه افزود: ایمان و تقوا ملاک اصلی انتخاب همسر است. چراکه نقش دین در زندگی بشر بر کسی پوشیده نیست و یکی از ارکان حفظ نظام خانواده، اعتقادات انسان است. کسی که پایبند به دین نباشد هیچ ضمانتی وجود  ندارد که به رعایت حقوق همسر و زندگی مشترک پایبند باشد. پس افراد باید در هنگام ازدواج کسی را انتخاب کنند که هم دین‌دار باشد و هم در این زمینه با او هم‌عقیده باشد، در همین راستا جلسه آموزشی ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان برگزار شد.
در این جلسه آموزشی پروانه احدپور، کارشناس واحد مشاوره حین ازدواج شبکه گفت: ظاهر و مادیات برای افراد عادی می‌شوند اما این اخلاق و رفتار است که به زندگی آرامش می‌دهد و باعث به وجود آمدن عشق میان زوجین می‌شود. مشاوره‌های قبل از ازدواج و تحقیقات می‌تواند به اخلاق شناسی طرفین کمک کند. چگونگی اخلاق در اعمال و سخنان افراد به مرور مشخص می‌شود.
دریائی پور در ادامه یادآور شد که غرفه‌ای با عنوان جمعیت و فرزند آوری هم به‌منظور مشاوره به دانشجویان در دانشگاه برپا شد.

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب