برگزاری جلسه دیدار و معارفه روسای بخش‌های بیمارستان شریعتی با اعضای جدید هیئت رئیسه همراه با گزارش اجرای نسخه نویسی الکترونیک و پذیرش بیماران بین الملل

دکتر جمشیدی در جلسه روسای بخش‌های این بیمارستان اهداف کلی و برنامه‌های آتی بیمارستان را بیان کرد.

برگزاری جلسه دیدار و معارفه روسای بخش‌های بیمارستان شریعتی با اعضای جدید هیئت رئیسه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، دکتر احمد رضا جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی در نخستین دیدار رسمی با روسای بخش‌های این بیمارستان ضمن معرفی اعضای جدید هیئت رئیسه بیمارستان به بیان اهداف کلی و برنامه‌های آتی بیمارستان پرداخت. دکتر جمشیدی افزود: امیدواریم که برنامه‌های که ناتمام مانده وساختمان امیرالمؤمنین (ع) پس از رفع برخی نواقص و ساختمان کلینک ویژه آماده بهره برداری  شود.

وی در ادامه موضوع پذیرش بیماران بین‌الملل را ظرفیت بزرگی برای بیمارستان دانست و گفت: IPD برای بیمارستان بسیار مهم است و باید پیگیری شود استادان این بیمارستان جراحی‌های یونیک و اقدامات درمانی ویژه‌ای انجام می‌دهند که می‌تواند برای بیمارستان کمک کننده باشد.

 دکتر محمدرضا جعفری معاون درمان بیمارستان شریعتی در توضیح دلایل توسعه پذیرش بیماران بین‌الملل گفت: موضوع بیماران بین‌الملل که به دلیل کرونا عقب‌افتاده بود با اصلاح شدن مسائل مالی الآن در دانشگاه پیگیری می‌شود کشورهای همسایه در این زمینه با سرعت عمل می‌کنند و ایران هم می‌تواند در این زمینه خوب پیش برود.

 در ادامه این جلسه هادوی مسئول گردشگری سلامت دانشگاه درباره برخی اقدامات معاونت درمان درزمینه توسعه IPD صحبت کرد. وی تدوین بسته‌ها ی خدمتی استاندارد، تعرفه‌های خدمات و اصلاح پرداخت پزشکان از برنامه‌های معاونت درمان برای توسعه بیماران بین‌الملل عنوان کرد.

 درادامه این جلسه دکتر نبیان عضو هیئت علمی گروه ارتوپدی گزارشی از برنامه بیمارستان برای ارتقای توانمندی الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت ارائه کرد. دکتر نبیان در این جلسه درباره برنامه 5 مرحله‌ای از تعیین سطح توانمندی بیمارستان تا امکان‌سنجی و تأمین منابع مالی توضیح داد و افزود در 3 هفته آینده بخشی از این برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

در این جلسه همچنین دکتر سحر توکلی معاون آموزشی بیمارستان شریعتی، دکتر فرزاد فاتحی معاون پژوهشی دکتر حسن برکتی مدیر بیمارستان درباره برنامه های حوزه‌های خود توضیح دادند. همچنین دکتر شیرین افهمی دبیر علمی کمیته کنترل عفونت بیمارستان شریعتی درباره بازدید کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از فرایند های کنترل عفونت و اقدامات در دوران کووید توضیح داد.

در این جلسه همچنین روسای بخش‌ها به بیان پیشنهادات خود درزمینه تعرفه‌های خدمات بیماران بین‌الملل و راهکارهای جذب بیماران، مراحل پذیرش بیمار و خدمات درمانی استاندارد تبادل نظر کردند.

دکتر جمشیدی در پایان این جلسه همچنین با تاکید بر تسریع در تدوین فهرست اقدامات یونیک بخش‌های مختلف برای توسعه پذیرش بیماران بین‌الملل  و همچنین حفظ آمادگی بیمارستان در برابر خطر احتمالی موج بعدی کوویدف از روسای بخش‌ها خواست تا با نظارت دقیق بر نحوه استفاده از تجهیزات بخش‌ها در مدیریت هزینه‌ها کمک کنند. 

 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب