برگزاری جلسه کمیته بیمارستانی بررسی علل مورتالیتی و موربیدیتی مادر باردار در بیمارستان دکتر شریعتی

جلسه کمیته بیمارستانی مورتالیتی و موربیدیتی مادر باردار با حضور رئیس گروه مادر، نوزاد و مامایی در بیمارستان دکتر شریعتی برگزار شد.

این کمیته روز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه 97 با حضور رئیس گروه مادر، نوزاد و مامایی، رئیس بیمارستان دکتر شریعتی، مدیرگروه زنان دانشگاه، تعدادی از اعضاء هیئت علمی گروه های تخصصی زنان، بیهوشی، عفونی، جراحی، نفرولوژی، هماتولوژی، روماتولوژی، گوارش، پزشکان و دستیاران دخیل در درمان مادر باردار وکارشناسان مادران معاونت درمان برگزار شد.
ابتدا دکتر تهرانیان رییس گروه مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان دانشگاه ضمن بیان اهمیت برگزاری کمیته های مورتالیتی/ موربیدیتی مادران باردار، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی فرآیندهای درمانی مادر باردار و اصلاح امور مربوطه به منظور جلوگیری از وقوع مرگ های قابل اجتناب متشابه عنوان کرد.
سپس گزارش یک مورد مورتالیتی/ موربیدیتی مادری اخیر در بیمارستان دکتر شریعتی توسط  دکتر سلیمانی دبیر علمی بررسی مورتالیتی مادران ارائه و توضیحات کاملی در خصوص اقدامات درمانی انجام شده بیان شد.
در ادامه دکتر مهر پور رئیس بیمارستان دكتر شریعتی، گفت: متاسفانه ترخیص زودتر از موقع بیمار از بیمارستان، عدم follow up مادر پرخطر پس از ترخیص و عدم ثبت آموزش های داده شده به مادر باردار در بیمارستان محل زایمان، علی رغم انجام تمامی اقدامات منطقی در زمان معین در این مرکز برای کمک به مادر، منجر به مورتالیتی یا موربیدیتی شده است.
دکتر علی عسگری در این خصوص گفت: بررسی و management مادران باردار پرخطر توسط اساتید مقیم در بدو ورود به بیمارستان، اخذ تاریخچه کامل بیمار،  تشکیل critical care team management می تواند سبب درمان بهینه مادران باردار شود.
در پایان نظری کارشناس مسئول مامایی معاونت درمان گفت: مصوباتی که در این جلسات تدوین می شود در کمیته دانشگاهی مورتالیتی/ موربیدیتی مادران باردار مطرح و با تصویب و اجرای مداخلات و اقدامات بهینه در راستای کاهش مرگ مادر گام های اساسی برداشته می شود.
توضیح آن که: اساتید و اعضای هیئت علمی حاضر در این جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد بررسی روند درمان مادر باردار، ارائه و علل منجر به مورتالیتی و موربیدیتی وی را بررسی کردند.

خبر: باهو

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تنظیمات قالب